"Ik ben Luc, de xRM specialist."

In snel tempo verandert de wereld om ons heen. Technologische innovaties volgen elkaar snel, klanten willen anytime, anywhere en anyplace een consistente klantervaring en het aantal millenials op de werkvloer groeit. Daarbij komt dat nieuwe wet- en regelgeving zoals GDPR en zaken rondom privacy en security een bedrijfsrisico vormen voor veel bedrijven.

Als leverancier wil je er alles aan doen om te blijven voldoen aan de wensen van je klanten. Vanzelfsprekend wil je jezelf nog beter onderscheiden van de competitie en langdurige relaties aangaan met je klanten. En de samenwerking tussen medewerkers is minstens zo belangrijk. Maar hoe zit het met de systemen die je daarbij ondersteunen?

Wij focussen ons op het digitaliseren van de commerciële bedrijfsprocessen. Hoewel elke branche en elk bedrijf anders is, zien we een aantal verschillende vraagstukken en uitdagingen die we terug zien komen. Deze uitdagingen hebben wij aan het licht gebracht en met behulp van Microsoft Dynamics 365 hebben wij deze weten op te lossen.

Elke afdeling leeft op zijn eigen ‘eiland’

Activiteiten kunnen beter op elkaar aangesloten worden. De marketing-, en salesafdeling zijn bijvoorbeeld complementair aan elkaar. Marketing en de klantenservice ook. Op het moment dat je bepaalde activiteiten loshaalt van andere afdelingen, kunnen zij elkaar moeilijker versterken en leeft - en handelt - elke afdeling op zijn eigen eiland. Als data gebundeld wordt, kunnen winsten behaald worden. Obstakels worden weggehaald en er wordt ruimte gegeven om met de data aan de slag te gaan en om te pionieren.

Volledig klantprofiel ontbreekt

Om je klant nog beter van dienst te kunnen zijn is het gewenst dat je een zo volledig mogelijk beeld krijgt van hen. Zowel data verkregen door sales, marketing maar ook de klantenservice. Door alles in één systeem te plaatsen, waar iedereen bij kan en goed met elkaar samenwerkt, kan er een beter beeld verzameld worden van huidige en potentiële klanten. Hoe meer je over je klant weet, des te beter je hem van dienst kan zijn. En hoe meer omzet je dankzij deze inzet kan draaien.

Alle data en informatie staat in verschillende systemen

Naast dat je veel relevante informatie verzameld, bijvoorbeeld over het koopgedrag. Door de inzet van Microsoft Dynamics en in het specifiek Dynamics for Marketing of Dynamics for Sales kan je klanten ook nog eens op het juiste moment benaderen. Je kunt hen in hun customer journey volgen en kunt zo gerichtere acties uitvoeren om verkopen te stimuleren.

Voor business to business bedrijven raden wij de volgende Microsoft Dynamics-producten aan: