"Ik ben Stephanie, de XCare 365 specialist!"

De zorgbranche staat onder druk, daarom is het van belang dat zorgorganisaties blijven innoveren. Er moet meer gedaan worden met minder en elk jaar wordt de zorg ingewikkelder. Nederland vergrijst, de vraag naar zorg gaat omhoog én zorgvragen worden ingewikkelder. Maar ook het werven van zorgprofessionals wordt lastiger. De samenwerking met ketenpartners wordt steeds complexer en goede communicatie is doorslaggevend voor het succes van het verlenen van de zorg. Kortom: er komt nu én in de toekomst veel bij kijken. Innovatieve oplossingen, speciaal gericht op de zorgsector, kunnen hulp bieden om toekomstbestendig te worden én te blijven.

De zorgsector is één van de branches waarin wij bij Xperity gespecialiseerd zijn. We hebben onder meer organisaties in de ouderen-, gehandicapten-, private- en jeugdzorgsector geholpen. Hierbij hebben we gemerkt dat er drie factoren zijn die succesvolle zorgorganisaties met elkaar gemeen hebben: ze weten zakelijke relaties goed te onderhouden, bieden de juiste service op het juiste moment en maken meer tijd vrij voor de cliënt. Toch kent elke zorgorganisatie wel de bekende vraagstukken rondom het bieden van veilige zorg en het aannemen en behouden van personeel.

Op donderdag middag 7 november organiseren wij onze eerste XCare 365 informatiemiddag. Onze XCare 365 oplossing is een specifieke oplossing voor de zorg, waarbij we diverse knelpunten oppakken waar de zorgsector mee kampt. Meer weten of aanmelden? Klik op de button hiernaast ➡

Enkele succesfactoren in de zorg

Ketenpartner management

Het opbouwen en onderhouden van een goed ketenpartner netwerk is van essentieel belang voor een zorginstelling. Een goed netwerk zorgt voor meer kansen om te groeien, zowel een grotere aanstroom van (nieuwe) cliënten - doordat er sneller doorverwezen wordt richting jouw zorginstelling - als bijvoorbeeld het verkrijgen van subsidies. Echter is het voor veel zorginstellingen lastig om de communicatie richting ketenpartners te managen.

Veilige zorg

Wat helaas nog vaak de situatie is, is dat alle informatie van zorgorganisaties verspreid staat. Op papier, in de hoofden van de medewerkers of in losse systemen. Dit werkt niet efficiënt én is vaak ook niet AVG-compliant (GDPR). Dit veel voorkomende probleem kan eenvoudig aangepakt worden wanneer alle data en informatie gebundeld wordt in één systeem. Hiermee kan je snel en gemakkelijk bij de juiste informatie en voldoe je aan de AVG-wetgeving.

Cliënt intake en contactmomenten vastleggen

De cliënt intake is een belangrijk proces waarmee zorginstellingen iedere dag mee te maken hebben. Vaak zien wij dat dit proces niet overzichtelijk vastgelegd wordt, waardoor je potentiële cliënten uit het oog verliest en er slechte opvolging van de zorgaanvraag plaatsvindt. Wanneer er een goedlopend cliënt intakeproces is worden alle belangrijke factoren van de zorgaanvraag op een juiste manier geregistreerd. Uiteindelijk kan dit inzichten bieden voor de opvolging van de zorgaanvraag, maar ook voor de kwaliteit van de verleende service en zorg.

Het weven en behouden van zorgprofessionals

Het werven van nieuwe zorgprofessionals rooft vaak ook veel energie en tijd. Het is tegenwoordig erg lastig om geschikt personeel te vinden voor de openstaande vacatures. Er heerst op dit moment eenmaal een grotere vraag, terwijl het aanbod klein(er) is. Daardoor kost het wervings- en selectieproces veel tijd, ook doordat er een grote uitstroom is. Tijdwinst, waardoor je meer resultaten boekt met minder inspanning, kan geboekt worden wanneer er een eenduidig wervings- en selectieproces is waarbij alle informatie gebundeld wordt.

Subsidies en/of aanbestedingen aanvragen

Subsidies en aanbestedingen zijn voor zorginstellingen erg belangrijk. Voor velen is dit de gelegenheid om innovaties te kunnen financieren of andere nodige projecten te kunnen bekostigen. Het aanvragen van subsidies of aanbestedingen kan echter behoorlijk wat regelwerk met zich meebrengen. Documenten, mailwisseling, afspraken en overige contactmomenten zijn belangrijke aspecten die het succes van de aanvraag kunnen bepalen.

Tevredenheidsonderzoeken

Tegenwoordig vinden mensen reviews erg belangrijk. Dat geldt veelal voor elke branche en daarin is de zorg niet anders. Positieve reviews leiden dan ook vaak tot meer aanvragen. Het promoten wordt daardoor ook steeds belangrijker. Door de tevredenheid van de cliënten te meten kun je de reviews direct inzetten om nieuwe cliënten aan je te binden.

Pak knelpunten op met XCare 365!

Om zorginstellingen te helpen deze succesfactoren te bereiken en het werk van zorgprofessionals te verlichten, heeft Xperity samen met Microsoft en zorgprofessionals XCare 365 ontwikkelt. Met XCare 365 pakken we een aantal knelpunten aan die het succes kunnen bepalen van zorginstellingen. We hebben de knelpunten opgesplitst in verschillende modules die ondersteuning bieden bij ketenpartner management, het cliënt intakeproces, het contactcenter, werving en selectie van zorgprofessionals en tevredenheidsonderzoeken.