"Ik ben Stephanie, de XCare specialist!"

De zorgbranche staat onder druk. Er moet meer gedaan worden met minder en elk jaar wordt de zorg ingewikkelder. Nederland vergrijst, de vraag naar zorg gaat omhoog én de zorg zichzelf wordt ingewikkelder. Maar ook het werven van zorgverleners wordt lastiger. Samenwerkingen komen ook steeds vaker voor en het onderhouden van deze en andere relaties wordt steeds complexer. Kortom, er komt nu én in de toekomst veel bij kijken!

Xperity is specialist in het implementeren van Microsoft Dynamics 365 in de zorgsector. Wij hebben onze expertise ingezet bij verschillende bedrijven in de ouderen-, gehandicapten- en jeugdzorgsector. Hierbij hebben we gemerkt dat er drie factoren die succesvolle zorgorganisaties met elkaar gemeen hebben: ze weten relaties goed te onderhouden, bieden de juiste service op het juiste moment en maken meer tijd vrij voor de cliënt. Toch kent elke zorgorganisatie wel de bekende vraagstukken rondom het bieden van veilige zorg en het aannemen en behouden van personeel. De inzet van Microsoft Dynamics-producten zou hiervoor de oplossing kunnen bieden!

Een goede relatie tussen 3 partijen

Zorgorganisaties willen cliënten ondersteunen, gezonder en gelukkiger houden of maken. Ditzelfde geldt ook voor de zorgprofessionals, hun gezondheid is vanzelfsprekend even belangrijk. Zonder zorgprofessionals wordt het moeilijk om zorg te leveren. Naast de cliënten en de zorgprofessionals hebben zorgorganisaties nog contacten met ketenpartners. Deze drie partijen dienen goed ondersteund én gehoord te worden.

Binnen Microsoft Dynamics wordt het eenvoudiger om relaties te onderhouden. Hier zijn verschillende oplossingen voor, die elkaar versterken. De rode draad van de Microsoft Dynamics oplossingen is dat alles in één systeem geplaatst wordt. Iedereen is dus altijd op de hoogte van de laatste stand van zaken. Up-to-date en altijd toegankelijk. Iedereen wordt proactief benadert, er wordt gezorgd voor een goede opvolging en er wordt echt geluisterd. Alle contactmomenten worden bijgehouden zodat iedereen op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen.

Meer tijd voor de cliënt

Één van de grote voordelen van de inzet van Microsoft Dynamics is dat er niet alleen bespaard wordt op de kosten, maar ook op tijd. Zoals bekend is, kost voornamelijk administratie veel tijd. Bij de zorg vaak nog wel meer tijd dan in andere branches. Door de (zorg)administratie eenvoudiger te maken en te bundelen, hebben zorgprofessionals meer ruimte en tijd om de cliënt beter van dienst te zijn. Deze tijd kan besteed worden aan zorghandelingen, maar écht cliëntgericht handelen gaat natuurlijk verder. Er kan tijd besteed worden aan de cliënt als mens.

Juiste service op het juiste moment

Zowel cliënt, als zorgprofessional en ketenpartners worden goed ondersteund. Via de klantenservice als social media komen vragen binnen. Maar doormiddel van data kunnen de drie partijen nog beter ondersteund worden.

Veilige zorg

Wat helaas nog vaak de situatie is, is dat alle informatie van zorgorganisaties verspreid staat. Op papier, in de hoofden van de medewerkers of in losse systemen. Dit werkt niet efficiënt én kan eenvoudig aangepakt worden. Microsoft Dynamics biedt een one-stop-shop voor alle informatie en data. Het is altijd up-to-date, voor iedereen toegankelijk maar ook nog eens betrouwbaar en veilig. Zoals je van Microsoft gewend bent is het systeem AVG-proof.

Werven en behouden van zorgprofessionals

Het werven van nieuwe zorgprofessionals rooft vaak ook veel energie en tijd. Een eenduidig wervingsproces kan de oplossing zijn. Informatie, vacatures én sollicitanten kunnen ook weer in een systeem geplaatst worden. Hiermee maak je een eenduidig wervingsproces, die voor elke openstaande vacature gelijk is. Zo werf én enthousiasmeer je eenvoudiger aankomende zorgprofessionals.