SAMR Marktvinders helpt bedrijven verder te ontwikkelen en door te laten groeien. Door te onderzoeken, data of design thinking in te zetten komen de SAMR’s tot nieuwe inzichten en groeikansen voor haar klanten. SAMR helpt bedrijven en organisaties bijvoorbeeld om de klantbeleving te verhogen, communicatie intern of extern te verbeteren of nieuwe markten te betreden. SAMR heeft gekozen voor Microsoft Dynamics 365 als CRM systeem en projectadministratie oplossing.

De keuze was niet eenvoudig

SAMR werkte al met een oplossing voor de financiële en projectenadministratie. Dit systeem voldeed niet aan de wensen en behoefte op het gebied van CRM. De organisatie wilde meer met hun klantgegevens doen, drempels wegnemen om het makkelijker én beter te maken. Zo worden er meer inzichten gecreëerd, waarbij de controle op projecten niet verloren ging. Zo is SAMR een zoektocht gestart naar een nieuw CRM-systeem, gekoppeld aan een systeem voor de projectenadministratie.

De zoektocht leidde al snel tot Microsoft Dynamics 365. Binnen Microsoft Dynamics 365 is het mogelijk om CRM-functionaliteiten en de projectenadministratie in één systeem te combineren. Het voordeel is dat alle data in dezelfde omgeving terecht komt. En er mogelijkheden zijn om koppelingen te maken zoals met hun financiële systeem (Exact online).

Zoektocht naar een sparringpartner

In de zoektocht naar een goede sparringpartner – daar zat voor SAMR namelijk het verschil – kwam SAMR uit bij Xperity. Een partner die het systeem goed snapt, maar ook genoeg inhoudelijke businesskennis heeft om bedrijven te helpen bij de realisatie van hun specifieke wensen en behoefte. Dat is volgens SAMR de krachtige combinatie: “snappen hoe bedrijven werken, dat kunnen vertalen naar Microsoft Dynamics 365 systeem en daar vervolgens advies over te geven. Met in oog houdend wat aan- en toepassingen betekenen voor andere processen”. Elke klant is immers toch uniek en vereist een stukje maatwerk. Elke branche én elk bedrijf heeft weer andere processen die geoptimaliseerd kunnen worden.

“Andere partijen kwamen bijvoorbeeld met een demo van: zo ziet het eruit en dit kan het allemaal. Terwijl Xperity zich al had verdiept in hoe het er bij ons uit kwam te zien. Een eerste opzet van ons proces zagen we direct terug in het systeem. Dan heb je veel meer een beeld hoe het gaat worden”

Voor SAMR voelde de presentatie als meer dan een stukje demo.

“Inleving in de bedrijfsprocessen, type data die wij gebruiken en wij nodig hebben om te kunnen groeien zorgen ervoor dat je zeker bent van je keuze. Je weet dan dat je een goede sparringpartner gevonden hebt. Je krijgt een stukje vertrouwen dat het ook echt kan... Iedereen kan wel  roepen wat het allemaal kan, en dat geloven we ook allemaal, maar als je het dan echt voor je ziet, dan heb je er meer vertrouwen in.’’

Het implementatietraject: een vliegende start

Gezamenlijk zijn we met een vliegende start begonnen. Samen met de interne projectgroep, een combinatie van eindgebruikers en controllers, hebben we een sprint ingepland. Door een goede voorbereiding, vooraf vastgestelde doelen en schetsen is er goed doorgepakt. Binnen zes weken stond het systeem klaar voor gebruik.

Een systeem werkt pas goed als het systeem goed gebruikt en gevuld wordt met (klant)gegevens. Pas wanneer het gebruikt wordt kun je er waarde uit halen.

“Het grootste compliment is dat dit geslaagd is, en dat men na twee maanden niet meer anders wist. Dit is het systeem waar je je klantgegevens (CRM) en projecten in bijhoudt en administreert. Het is volledig goed geaccepteerd door de hele organisatie.”

Betrokken bij dit project

Deel deze referentie