Mobilee management en advies helpt bedrijven met het opbouwen van toekomstbestendigheid. Zij hebben onder meer verzekeraars, zorginstellingen, ziekenhuizen en overheidsinstanties geholpen waarbij bedrijfsprocessen geoptimaliseerd zijn. Deze optimalisaties vinden plaats op het gebied van digitalisering, datagedrevenheid en het wendbaar maken van bedrijven.

Mobilee heeft gekozen voor Dynamics for Sales, met een implementatietraject van Xperity. De voordelen die zij zagen – én nu ervaren – in Microsoft Dynamics 365 waren onder andere dat zij real-time inzicht hebben in hun salespipeline, maar ook dat zij een beter beeld verkrijgen van hun klanten en de klantbehoefte. “Je wilt gewoon goed weten wie je klanten zijn en dit voor de toekomst ook bijhouden.”

De drie eisen van Mobilee

De keuze voor het CRM-pakket was snel gemaakt. Het nieuwe systeem moest aan 3 eisen voldoen: de gebruiksvriendelijkheid, de wendbaarheid en dat er ook een app beschikbaar was van het systeem voor de buitendienst. Dit alles hebben zij in Microsoft Dynamics gevonden.

“Consultants hebben het vaak erg druk, dus als je dan de drempel kunt verlagen zodat ze gegevens wel aanvullen of administratie uitvoeren in een app op hun telefoon - dat is ideaal.”

Alle Microsoft onderdelen en pakketten blijven updates krijgen en er worden steeds meer nieuwe functionaliteiten geïntroduceerd. Dit in tegenstelling tot bepaalde andere CRM pakketten die Mobilee kende. Dat, in combinatie met het gebruikersgemak bleek voor hen een gouden combinatie. Een andere mooie bijkomstigheid – die uiteindelijk ook doorslaggevend werd – was de integratie met de overige Microsoft Office onderdelen, zoals bijvoorbeeld Outlook. “We wilden graag over naar een modern pakket wat ook aansluit bij de Office-familie én welke ook over een app beschikt.”

Keuze voor Xperity

Belangrijk in een IT-partner voor het implementatietraject van Dynamics was een bewezen trackrecord en een ‘goed onderbuik gevoel’. Via de aanbeveling van een collega hebben ze een demo aangevraagd bij Xperity. Na afloop van de demo had Mobilee een goed gevoel bij Xperity. Ook de samenwerking tijdens het project verliep super.

“De aangewezen consultant was een goeie, snel-denkende kerel. Zo hebben we snel en succesvol het implementatie traject afgerond en konden we snel aan de slag met het nieuwe CRM-systeem van Dynamics.”

Betrokken bij dit project

Deel deze referentie