De klantenservice is een belangrijke afdeling binnen elke organisatie. Via de klantenservice komt men in contact met potentiële en bestaande klanten die interesse, vragen of problemen hebben met jouw product of dienst. Door een excellente ervaring te bieden kan men van potentiële klanten, klanten maken of bestaande klanten behouden. Toch valt er in elk bedrijf winst te halen als het gaat om de klantenservice.

Zet Artificial Intelligent (AI) in om je klanten én medewerkers sneller te helpen

De komst van AI biedt op vele manieren uitkomsten en ook binnen Dynamics for Service wordt AI ingezet. Je kan chatbots inschakelen, die op basis van AI vragen en antwoorden aan elkaar weet te koppelen. Mocht er via de chat een vraag binnenkomen, dan weet het systeem vele vragen te beantwoorden zonder dat daar een menselijke schakel tussen zit.

Beschikt de chatbot niet over de juiste antwoorden, bijvoorbeeld wanneer de vraag te specifiek is, dan kan er vanzelfsprekend gebeld worden met de klantenservice. Ook hier is AI een belangrijke schakel. De vraag waarmee de klant kampt kan in het systeem gezet worden. Op basis van AI kan het systeem vervolgens aanbevelingen geven, of draagt het informatie aan die de medewerker vervolgens kan inzetten om tot een oplossing te komen.

Belangrijke klanteninformatie in één systeem

In slechts één systeem kun je alles over je (potentiële) klant bijhouden. Wanneer zij contactmomenten gehad hebben, waarover toen gesproken is maar ook bestellingen of aanvragen kunnen medewerkers in één systeem terugvinden. De klantenservice kan met deze informatie makkelijker het koopgedrag van je klant bijhouden. En met deze informatie kan het systeem relevante aanbevelingen geven om gerichter én effectiever cross-selling of upselling in te zetten.

Gebundelde informatie laat je leren van elke interactie

Op verschillende manieren bundelt Dynamics for Service relevante informatie om je product, dienst en onderneming naar een hoger niveau te tillen. Doordat alle feedback, klachten en vragen in één systeem zichtbaar zijn kun je bijsturen waar nodig. Maar ook algemene informatie over welke producten en/of diensten vaker aangeschaft worden of welke landen of plaatsen populair zijn geven inzicht in het koopgedrag. Op basis van data kan er een gedegen beslissingen genomen worden.

Meer weten over Dynamics for Service? Vraag vrijblijvend een demo aan.

Wil je graag meer weten over Dynamics for Service? We komen graag bij je langs om te laten zien wat Dynamics for Service voor jouw klantenservice-afdeling kan betekenen en welke winsten er te behalen zijn.