XCare 365 is een set aan modules, gebouwd op het Microsoft platform, die wij hebben samengevoegd voor de zorgsector. Het systeem biedt de oplossing om de zorgverlening te verbeteren, een betere relatie te krijgen of te onderhouden met de ketenpartners, zorgaanbestedingen te managen, zorgprofessionals te werven én cliëntgerichte zorg te leveren. XCare kan ingezet worden als CRM-systeem, maar biedt daarnaast nog handvatten om andere processen ook beter te laten verlopen.

We hebben XCare zorgvuldig samengesteld en hebben in samenwerking met Microsoft en enkele zorgprofessionals gekeken welke knelpunten de zorgsector kent en hoe het Microsoft platform hierbij kan helpen. Op deze manier hebben wij ervoor gezorgd dat het systeem dichtbij de zorgprocessen blijft, waardoor XCare een verrijking is naast bestaande software zoals een EPD- of een ECD-systeem. Of de ideale vervanger is voor losse digitale of papieren documenten, waarbij alles gebundeld wordt om processen soepel te laten lopen. Dit allemaal is mogelijk binnen een veilige omgeving die rekening houdt met de (nieuwe) eisen van de AVG.

Voordelen van XCare 365

XCare bevat verschillende modules om de zorgverlening te vereenvoudigen. Zo bevat XCare de volgende modules:

  • Ketenpartnermanagement – o.a. met standaard CRM functionaliteiten
  • Zorgaanbesteding management;
  • Werven van zorgprofessionals
  • Cliënt intake
  • Cliëntcontactcenter
  • Meten van de tevredenheid

De rode draad binnen XCare – en eigenlijk alle oplossingen van Microsoft Dynamics – is dat informatie ten alle tijden te bereiken is. Per onderdeel kunnen er gebruikersrechten toegepast worden, waardoor je kunt bepalen welk personeel toegang heeft tot bepaalde informatie. Daarnaast kunnen de zorgprofessionals het systeem altijd en overal gebruiken doordat alle informatie in de cloud zit. Ze zijn niet langer meer tijd- of plaatsgebonden.

Ketenpartnermanagement

Relaties opbouwen en onderhouden is soms nogal een uitdaging. Veelal wordt er over verschillende kanalen gecommuniceerd: mail, telefonisch of persoonlijk. Binnen XCare is het mogelijk om alle activiteiten met een relatie bij te houden. Inclusief verstuurde documenten. Deze informatie is vervolgens inzichtelijk voor de betrokkenen binnen de organisatie. Elke relatie kan je toevoegen in XCare en deze relatie kan vervolgens kan gekoppeld worden aan een organisatie, aan collega’s, hun dienstverlening en andere personaliseerbare eigenschappen. Zo kan je ook bijhouden wat de onderlinge relaties zijn binnen het netwerk van de organisatie.

Zorgprofessionals werven

Door het tekort aan zorgprofessionals is het een enorme uitdaging geworden om de juiste kandidaten te vinden voor openstaande vacatures. De vacatures worden zo moeilijker gevuld, waardoor werving en selectie veel tijd kost. Het gehele werving en selectieproces kan worden geplaatst in XCare, waarbij standaard processen en procedures vorm krijgen. Vacatures uitzetten, sollicitaties plannen en zelfs een aanbod maken richting de sollicitant kan allemaal in hetzelfde systeem. En niet alleen richt deze module zich op het binnen halen van nieuw personeel, ook het behoud van de medewerkers en standaard HR-zaken krijgen plaats in hetzelfde systeem. De uitstroom van personeel kan je zo ook tegen gaan. Blij personeel, is blijvend personeel!

Zorgaanbestedingen managen

Het aanvragen van subsidies vergt de nodige documentatie en controle. Daar waar veel van deze documenten los opgeslagen worden, de informatie verspreid staat in verschillende Excell-sheets of andere systemen, bundelt XCare alle informatie in één overzicht. In een oogopslag worden alle aanvragen getoond inclusief de statussen en vervolgstappen van de aanvragen.

Het cliënt intakeproces en het contactcenter

Zodra een cliënt zich aanmeldt of wordt doorverwezen vanuit een van de ketenpartners, begint de verzameling van informatie. De cliënt met de zorgaanvraag doorloopt binnen XCare een vast stappenplan, zodat de zorgaanvraag goed geregistreerd wordt. Hiermee wordt niet alleen de zorgaanvraag beter en sneller opgepakt, ook wordt er belangrijke informatie opgeslagen. Deze informatie kan inzichten bieden over de verleende service en zorg, maar bijvoorbeeld door wie de cliënt doorverwezen is. Welke informatie er allemaal verzameld moet worden binnen XCare is zelf in te stellen.

Meten is weten

Data geeft veel relevante en interessante informatie. Door alle informatie te bundelen in XCare kan er veel waardevolle informatie uit gehaald worden. Het meten van cliënttevredenheid is bijvoorbeeld een erg belangrijk onderdeel binnen de dienstverlening. De uitkomsten worden vervolgens in een dashboard weergegeven, waardoor je direct aan de slag kunt met de resultaten! Deze module is niet alleen gelimiteerd door een tevredenheidsonderzoek, er kunnen verschillende dashboards aangemaakt worden. De mogelijkheden hiervoor bespreken we graag samen!

Wil je meer weten over XCare 365?
Vraag hieronder vrijblijvend een demo aan!