Verbeter de efficiëntie in de zorg met CRM
De zorg moet steeds meer doen met minder middelen. De zorgvraag blijft namelijk stijgen en het zorgpersoneel staat onder druk. Het is daarom van belang om zo efficiënt mogelijk te werk te gaan, zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit van de zorg.
Eén van de tools die hierbij kan helpen is een CRM-systeem dat rondom het ECD komt te staan. CRM staat voor Customer Relationship Management en draait om het behouden van klantrelaties, of in het geval van de zorg: de clientrelatie/-ervaring! Met een CRM-systeem kun je onder meer cliënten en hun omliggende netwerk proactief informeren en mogelijkheden bieden om vragen te stellen.
Wil je weten hoe je jouw zorgorganisatie efficiënter kunt maken? Lees dan verder of download gelijk onze gratis whitepaper en ontdek de 5 essentiële tips!
Waarom efficiëntie in de zorg essentieel is
In de zorg is efficiënt werken altijd belangrijk geweest. Je wilt immers zoveel mogelijk mensen zorg kunnen aanbieden en lange wachtlijsten voorkomen. In de afgelopen jaren is het belang van efficiëntie echter enorm gegroeid. De werkdruk neemt toe door de stijgende zorgvraag en door de afnemende middelen moeten er ook kosten worden bespaard. Dit terwijl de cliënt juist steeds kritischer wordt en een uitstekende zorgervaring eist.
CRM kan hierbij een uitkomst bieden. Met CRM centraliseer je alle informatie van een cliënt in één systeem en kun je gemakkelijker communicaties versturen op basis van deze informatie. Zo weet je meteen wat er allemaal speelt rondom een cliënt en kun je dit gemakkelijk communiceren naar zowel de cliënt zelf als andere belanghebbenden zoals familieleden. Meer tips over hoe je CRM kan gebruiken om efficiënter zorg te leveren vindt je in ons whitepaper.
Lees meer over hoe digitalisering de zorgsector kan transformeren:
Hoe verhoogt CRM de efficiëntie in de zorg
Met een CRM-systeem heb je alle informatie op één centrale locatie. Je bent dus niet meer afhankelijk van allerlei Excel-bestanden die niet altijd up-to-date zijn. Bovendien zorg je voor beter informatiebeveiliging, doordat alles in één beveilgd systeem staat, i.p.v. op losse computers.
Binnen het systeem kan iedereen informatie toevoegen, waardoor je altijd weet wat er door collega’s is besproken en wat er naar de client wordt gecommuniceerd. Hierdoor werk je beter samen en voorkom je dubbel werk.
Het CRM-systeem kan daarnaast ook worden geïntegreerd met andere systemen, waaronder het ECD/EPD-systeem. Hierdoor hoef je niet meer te schakelen tussen meerdere systemen, omdat de informatie centraal beschikbaar is. Deze informatie kan vervolgens worden gebruikt om communicaties uit te sturen om cliënten te informeren. Zo kun je bijvoorbeeld gemakkelijk patiënten en hun omliggende netwerk uitnodigen voor een informatieavond gerelateerd aan hun klachten.
In ons whitepaper gaan we dieper in op de verschillende voordelen van CRM en geven we tips over hoe je het meeste uit dit systeem kan halen binnen jouw zorgorganisatie.
Wat is de volgende stap?
Het verbeteren van de efficiëntie binnen de zorg blijft dus een grote uitdaging de komende jaren. Met het juiste CRM-systeem kunnen zorgorganisaties hier grote stappen in zetten door te zorgen voor efficiëntere werkprocessen en betere communicatie. Met ons whitepaper zet je de volgende stap richting een efficiëntere zorgorganisatie met handig tips over hoe CRM jouw helpt te verbeteren.
Zet nu de stap naar een efficiëntere zorgorganisatie. Download onze whitepaper en ontdek hoe een CRM-systeem jouw processen kan verbeteren!
Download het whitepaper
Klantverhalen
Wij hebben al meer dan 100 bedrijven ondersteund bij het optimaliseren van bedrijfsprocessen door de inzet van Microsoft Dynamics 365. Hieronder lees je meer over hoe zij dit ervaren hebben.
Stichting Giving Back creëert meer leads met behulp van Dynamics 365
Stichting Giving Back creërt meer leads met behulp van Dynamics 365Stichting Giving Back is een organisatie die zich inzet voor jongeren voor wie...
Hulphond Nederland begeleidt hulphonden van Pup tot Pensioen met Dynamics 365
Hulphond Nederland begeleidt hulphonden van Pup tot Pensioen met Dynamics 365Hulphond Nederland is een non-profit organisatie die zich richt op het...
Motivaction implementeert nieuw Dynamics systeem samen met Xperity
Motivaction implementeert nieuw Dynamics systeem samen met XperityMotivaction is een marktonderzoeksbureau wat bedrijven helpt met het vinden van de...
Onze laatste blogs
We delen graag onze kennis met jou, om samen te groeien!
Artificial Intelligence: De nieuwe revolutie in de zorg?
Artificial Intelligence: De nieuwe revolutie in de zorg?De gezondheidszorg in Nederland staat op een keerpunt. Terwijl de bevolking vergrijst en de vraag naar zorg stijgt, wordt de druk op de zorg steeds groter. Al jaren wordt er gezocht naar een antwoord op de vraag:...
Let op accountmanager! Dit is hoe AI jou gaat helpen
Let op accountmanager! Dit is hoe AI jou gaat helpenDe wereld van de accountmanager verandert in razendsnel tempo. Van de manier waarop Sales wordt bedreven tot de wijze waarop klantrelaties worden beheerd. Logischerwijs speelt technologie, en met name AI, hierin een...
Dynamics 365 Prijsupdate: Wat je moet weten
Dynamics 365 Prijsupdate: Wat je moet wetenMicrosoft heeft een belangrijke update aangekondigd van de prijsstructuur voor Dynamics 365, die op 1 oktober 2024 in werking treedt. Dit is de eerste prijsverhoging in vijf jaar*, en deze weerspiegelt de aanzienlijke...