Oplossingen
XCare 365: de IT-totaaloplossing voor de zorg
XCare 365 is een samengestelde totaaloplossing voor zorgorganisaties. De totaaloplossing biedt o.a. modules voor ketenpartner management, marketing, het instroomproces en het cliënt contact center. De IT-oplossing is geen vervanging, maar een verrijking op het bestaande ECD- of EPD systeem.
Hoe IT-oplossingen de zorgsector kunnen ondersteunen.
De vraag naar slimme IT-oplossingen in de zorgsector wordt steeds groter. Er moest steeds meer gedaan worden met minder. En actuele vraagstukken zoals de AVG, cliëntgerichte zorg en een goed beheer van zakelijke relaties blijven een hot-topic. Er zijn oplossingen nodig die de dagelijkse handelingen van zorgprofessionals gemakkelijker maakt. Daarbij is het belangrijk dat de oplossingen een aanvulling zijn op een bestaand ECD- of EPD-systeem.
Door processen te optimaliseren kunnen de volgende voordelen behaald worden:
- Meer structuur in de administratieve handelingen;
- Meer inzicht doordat alle informatie gebundeld wordt in één systeem;
- Tijdwinst door structuur en eenvoud van de administratie;
- Data kwaliteit wordt verhoogd om meer cliënt gerichte zorg te leveren.
De modules van XCare 365
XCare 365 kent in totaal 3 verschillende modules, die los en gezamenlijk ingezet kunnen worden. Je kunt kiezen om slechts één module in te zetten. Of door klein te starten en langzaam uit te breiden met de andere modules.
De XCare 365 oplossing kent de volgende modules:
- Ketenpartnermanagement;
- Aanbestedingsmanagement;
- Cliëntintake proces;
Het grootste voordeel van XCare 365 is dat de zorgprofessionals het systeem altijd en overal kunnen gebruiken. Alle data bevindt zich in de Cloud waardoor zij niet langer meer tijd- of plaatsgebonden zijn.
Zorgaanbestedingen managen
Het aanvragen van subsidies vergt de nodige documentatie en controle. Veel van deze documenten worden los opgeslagen waardoor alle informatie verspreid staat in verschillende Excell-sheets of andere systemen. Met XCare 365 bundel je alle informatie in één systeem. Door alles te bundelen creëer je in- en overzicht over het gehele proces van de zorgaanbesteding. In een oogopslag worden alle aanvragen getoond inclusief de statussen en vervolgstappen van de aanvragen.
Ketenpartnermanagement
Relaties opbouwen en onderhouden is soms nogal een uitdaging. Vaak wordt er over verschillende kanalen gecommuniceerd: mail, telefonisch of persoonlijk. Binnen XCare 365 is het mogelijk om alle communicatie en afspraken bij te houden en te loggen. Niet alleen worden de activiteiten – zoals telefoongesprekken en de gemaakte afspraken – bijgehouden. Ook worden de verstuurde en ontvangen documenten bijgehouden. Op relatieniveau is het tevens mogelijk om taken aan te maken en te koppelen aan jezelf of aan een collega. Denk bijvoorbeeld aan een reminder voor jezelf om na twee weken nadat je de relatie gesproken hebt, na te bellen over de stand van zaken.
Het cliënt intakeproces en het contactcenter
Zodra een cliënt zich aanmeldt of wordt doorverwezen vanuit een van de ketenpartners, begint de verzameling van informatie. Voor een goede opvolging van de zorgaanvraag wordt er een digitaal stappenplan doorlopen. Dit zorgt ervoor dat de zorgaanvraag beter én sneller opgepakt wordt. Alle belangrijke informatie wordt bijgehouden wat later inzicht kan bieden over de verleende service en zorg. Zo kan inzichtelijk gemaakt worden wie de doorverwijzer is van de cliënt.
XCare365: de zorgoplossing van Xperity
Benieuwd hoe XCare 365 jouw organisatie kan optimaliseren?
Interesse in een vrijblijvende demonstratie van XCare 365 of gewoon een vraag? Neem vrijblijvend contact met ons op via onderstaand formulier of telefoonnummer.

Meer weten over XCare 365?

Vul onderstaande gegevens in voor een vrijblijvende demo!
Klantverhalen
Wij hebben al meer dan 100 bedrijven ondersteund bij het optimaliseren van bedrijfsprocessen door de inzet van Microsoft Dynamics 365. Hieronder lees je meer over hoe zij dit ervaren hebben.
Hulphond Nederland kiest voor Microsoft Dynamics oplossing van Xperity
KlantverhaalHulphond Nederland kiest voor Microsoft Dynamics oplossing van Xperity De coronasituatie van begin 2020 bracht Hulphond Nederland het...
Processen digitaliseren en groei stimuleren voor Paleis Het Loo dankzij Dynamics 365
KlantverhaalProcessen digitaliseren en groei stimuleren voor Paleis Het Loo dankzij Dynamics 365Paleis Het Loo Lisanne Meijerink “Paleis Het Loo is...
Inzicht in de bedrijfsresultaten en procesoptimalisatie voor Intures
KlantverhaalInzicht in de bedrijfsresultaten en procesoptimalisatie voor Intures“We zijn heel blij dat we voor Practice Management 365, in...
Onze laatste blogs
We delen graag onze kennis met jou, om samen te groeien!
Nieuwe Customer Succes Managers gestart bij Xperity
Nieuwe Customer Succes Managers gestart bij Xperity Op 1 maart 2021. zijn er bij Xperity twee nieuwe Customer Succes Managers gestart. Het primaire doel van deze nieuwe collega Xmen is om te zorgen voor meer succes met de producten die we hebben ingezet als Xperity....
ISO certificering | Een mooie mijlpaal voor Xperity!
ISO certificering | Een mooie mijlpaal voor Xperity! Al vanaf de eerste dag is het de ambitie van Xperity om het hoogst haalbare niveau te behalen op het gebied van kwaliteit en informatiebeveiliging. Dat doen we omdat we gepassioneerd zijn in ons vak en de beste...
2020 een bijzonder jaar!
2020 een bijzonder jaar! Het jaar 2020 is voor ons en voor heel Nederland een heel bijzonder jaar geweest. De schaduw die COVID heeft opgeworpen is voelbaar geweest voor onze bedrijfsvoering en onze resultaten, ons team (de X(wo)men) maar ook voor onze klanten en...