0850 520 720 info@xperity.nl

De 7 belangrijkste voordelen van CRM op een rij

CRM kan meerdere doelen dienen, zoals het verbeteren van het verkoopproces, verhogen van de omzet, of het verbeteren van klanttevredenheid door betere communicatie. In deze blog omschrijven we de belangrijkste voordelen van een goed CRM systeem.

1. Eén centrale omgeving

Misschien wel het grootste voordeel van een goed CRM. Alle relaties zijn vastgelegd in een centrale omgeving en alle gebruikers hebben hier toegang toe. Wanneer een klant contact opneemt kan iedere gebruiker de gegevens opvragen en de klant te woord staan over de status van de opdracht.

2. Meer grip op je verkooptrajecten

CRM biedt inzage in het proces omtrent verkopen. In het CRM worden nieuwe verkoopkansen aangemaakt van potentiële klanten die vervolgens een proces doorgaan richting het worden van een klant. Sales en marketingteams hebben hierdoor het salesproces overzichtelijk in kaart. Door het inzicht in de pipeline kunnen er realistische inschattingen worden gedaan over de toekomstige omzet.

3. Betere inzichten in je bedrijfsvoering

In het CRM komt veel verschillende data samen waardoor dit waardevolle inzichten kan opleveren. Zo kan Microsoft Dynamics analyses draaien op de beschikbare informatie en kan er door middel van Power BI een dashboard worden samengesteld voor een helder overzicht. Voorbeelden van inzichten zijn de verwachte omzet van een bepaalde periode, de beste presterende campagnes en de rendementen van specifieke klantgroepen.

4. Taken en acties centraal beheren

CRM kan goed worden ingezet als samenwerkingstool. In CRM kunnen namelijk cases worden vastgelegd die voor alle gebruikers inzichtelijk zijn. Ook kan er aan een case een taak, persoon en document worden gekoppeld. Een extra voordeel hierbij is dat Microsoft Dynamics is geïntegreerd met bestaande apps als OneNote, Teams en Outlook.

5. Sales- en marketingcampagnes kunnen beter worden beheerd

Het uitvoeren van sales- en marketingcampagnes vanuit CRM levert verschillende voordelen op. Je kunt specifieke klantgroepen benaderen, gedetailleerde data vergaren en per klant inzien hier de campagne verloopt. Omdat je vanuit CRM al je marketing en salesactiviteiten kunt doen, wordt het CRM dé centrale plek om je campagnes te beheren.

6. Documenten centraal beheren in het systeem

Microsoft Dynamics biedt de kans om documenten te koppelen aan een contact op één centrale plek. Hierdoor kunnen alle gebruikers vanuit dezelfde documenten werken en hoeven er geen verschillende versies meer te worden rond gemaild. Dit kan bijvoorbeeld gelden voor presentaties, offertes en brieven maar ook voor automatische e-mails en bijlagen.  Daarnaast kunnen documenten ook aan een contact worden gekoppeld waardoor al deze bestanden overzichtelijk te benaderen zijn.

7. Vastleggen van een tijdlijn

In het CRM kan een tijdlijn worden vastgelegd waarin al het contact kan worden gewaarborgd. Een groot voordeel van Microsoft Dynamics is hierbij ook dat mails kunnen worden getrackt in CRM. Zo kan je precies zien welk contact er is geweest tussen jouw collega en een klant.

Meer weten over wat CRM kan betekenen voor jouw organisatie? Neem dan contact met ons op, en we helpen je graag verder!