Thema: Verbeter de klantervaring
Verbeter de klantervaring
De klantervaring is in de laatste jaren steeds belangrijker geworden. Niet alleen staat het product of de dienst centraal tijdens het verkoopproces. Klanten hebben tegenwoordig steeds meer wensen en behoefte waar een bedrijf aan moet voldoen. Het is van belang geworden om de klant centraal te zetten en hen te voorzien van een uniek en optimale klantervaring. Met een goede strategie zoals “customer intimacy” kan jij met minder effort, tijd en geld de klantervaring verbeteren. Met deze strategie zet jij jouw klant centraal tijdens de gehele customer journey – van oriëntatie tot aan de after sales.


Focus op klantervaring
Klanten hebben steeds meer wensen en eisen als het gaat om een aankoop van een dienst of product. De verschillen tussen diensten en producten van verschillende bedrijven wordt steeds kleiner. Hierdoor telt niet alleen het product of de dienst meer mee in het aankoopproces. De klantervaring is minstens zo belangrijk.
Hoe de klant zich beweegt door de customer journey is belangrijk voor de klantervaring. Door de klanten eenvoudig door jouw customer journey te leiden verhoog je de klantervaring. Niet alleen tijdens de daadwerkelijke aankoop is het van belang dat het vloeiend en eenvoudig gaat. Tijdens de zoektocht naar een product of dienst is het al van belang de klant te helpen door het geven van de juiste informatie.
De klantervaring verhoog je door focus te leggen op Customer Intimacy: een strategie waarbij je de klant centraal stelt en je beslissingen neemt vanuit het oogpunt van de klant. Met deze strategie kan jij met minder effort, tijd en geld méér leads en verkopen realiseren.
Stabieler verdienmodel door klantloyaliteit
Loyale klanten blijven klant bij jouw bedrijf, waardoor je verzekerd bent van meerdere transacties. Dit is een van de meest waardevolle manieren om sales te generen. Hiermee wordt jouw verdienmodel stabieler dan wanneer je jouw inkomsten voornamelijk genereert van eenmalige klanten.
Door je volledig op de klant te richten – en dus op hetgeen waar zij behoefte aan hebben – kun je jouw energie stoppen in de klanten die het meest sales-ready zijn. En een ander bijkomend voordeel: door de klant centraal te stellen en te handelen naar hun wensen en behoefte trek je automatisch meer prospect aan. Met minder effort kun je dus gerichter klanten aantrekken.

Data inzetten voor de customer intimacy strategie
Data is cruciaal om jouw klant beter te leren kennen zodat je de customer intimacy strategie succesvol kunt inzetten. Want voordat je jouw klant centraal kunt zetten, moet je hen wel eerst beter leren kennen en weten wat er bij hen speelt.
De afdelingen van sales, marketing en customer service verzamelen waardevolle data. Bijvoorbeeld data over voorgaande aankopen, hun online (koop)gedrag. Maar ook data over klachten en/of vragen over hun aankoop is van belang. Net zoals nog veel meer andere informatie. Deze afdelingen spreken dagelijks prospects en klanten. Door deze data te bundelen kan de customer journey beter ingevuld worden. De klant kan op deze manier beter bediend worden omdat er zowel op individueel klantniveau belangrijke informatie beschikbaar is.
Daarnaast biedt de verzameling van data de kans om specifieke doelgroepen te formuleren. Door alle informatie te bundelen kun je inzien welke eisen, wensen en behoefte de doelgroep nodig heeft. Die informatie kan slim ingezet worden in alle communicatie richting de klanten maar ook voor advertenties is dit erg waardevol. Door het vaststellen van doelgroepen kan jij gerichter verkopen.
Hoe een CRM-systeem de basis vormt voor verbeterde klantervaring
Het is belangrijk om alle relevante data te koppelen aan elkaar en in één systeem bij te houden. Alleen door alle data in een systeem op te slaan kan er een totaalbeeld van de klant en de customer journey gevormd worden. Een CRM-systeem bundelt al deze data. Je kunt dus zeggen dat een CRM-systeem bijdraagt aan het inspelen op de behoeftes van jouw klanten. Aan de hand van data kunnen gedegen beslissingen genomen worden aan de hand van een 360-graden klantbeeld. Met een 360-graden klantbeeld kun je jouw service en/of dienstverlening personaliseren en verbeteren. Jij weet namelijk wat er bij jouw klanten speelt!
Oplossingen
Dynamics 365 For Sales
Slimmer verkopen door de inzet van een moderne CRM applicatie. Stroomlijn je salesprocessen en krijg je volledig inzicht in de salesfunnel. Dit alles met volledige focus op jouw klanten.
DYNAMICS 365 FOR Marketing
Door op het juiste moment, de juiste boodschap uit te zenden kan je nieuwe leads en klanten binnenhalen. Bedenk customer journeys, creëer landingspagina’s en zet je marketingacties uit met deze online marketing applicatie.
DYNAMICS 365 FOR CUSTOMER SERVICE
For Customer Service bevat alle onderdelen die een moderne klantenservice wenst in een applicatie. Zij kunnen sneller en klantgerichter ingaan op de klantvragen die zij ontvangen.
Meer informatie over klantervaring?
Interesse in een vrijblijvende demonstratie van Dynamics 365 of gewoon een vraag? Neem vrijblijvend contact met ons op via onderstaand button of telefoonnummer. We laten ons graag uitdagen!

Meer informatie over klantervaring?

Klantverhalen
Wij hebben al meer dan 100 bedrijven ondersteund bij het optimaliseren van bedrijfsprocessen door de inzet van Microsoft Dynamics 365. Hieronder lees je meer over hoe zij dit ervaren hebben.
Reinier van Arkel creëert meer ruimte voor zorg met Dynamics 365
Reinier van Arkel creëert meer ruimte voor zorg met Dynamics 365Reinier van Arkel is een zorginstelling die zich focust op de geestelijke...
Waarom EDCO gebruik maakt van Microsoft Dynamics CRM
Waarom EDCO gebruik maakt van Microsoft Dynamics 365 CRMEDCO is een wereldwijd opererend import/exportbedrijf dat handelt in meer dan 20.000...
Xperity helps Nikon Instruments Europe to optimize its Business processes
Xperity helps Nikon Instruments Europe to optimize its Business processes“For us, a good partner and understanding is what makes or breaks a...
Onze laatste blogs
We delen graag onze kennis met jou, om samen te groeien!
Belangrijke prijsupdate met betrekking tot de Microsoft Dynamics licenties
Belangrijke prijsupdate met betrekking tot de Microsoft Dynamics licentiesMicrosoft is een Amerikaans bedrijf dat werkt met de Dollar, echter worden de cloud licentie abonnementen in Euro aan ons als partner gefactureerd. Uiteraard factureren wij ook in Euro`s aan...
4 redenen om voor een Microsoft Gold Partner te kiezen
4 redenen om voor een Microsoft Gold Partner te kiezenIedereen doet het wel eens, kijken naar reviews, beoordelingen en certificeringen om de kwaliteit ergens van te bepalen. Bijvoorbeeld bij je vakantie, een film waar je naartoe wilt of misschien wel bij bedrijven...
Microsoft Community Care kán een zorginstelling beter laten presteren!
Microsoft Community Care kán een zorginstelling beter laten presteren! It’s a wrap! Het eerste kennis-evenement over hoe Microsoft Community Care een zorginstelling beter kan laten presteren zit er op. Op 3 november j.l. hebben Xperity en Microsoft de handen...