0850 520 720 info@xperity.nl

Thema: Verbeter de klantervaring

Verbeter de klantervaring

De klantervaring is in de laatste jaren steeds belangrijker geworden. Niet alleen staat het product of de dienst centraal tijdens het verkoopproces. Klanten hebben tegenwoordig steeds meer wensen en behoefte waar een bedrijf aan moet voldoen. Het is van belang geworden om de klant centraal te zetten en hen te voorzien van een uniek en optimale klantervaring. Met een goede strategie zoals “customer intimacy” kan jij met minder effort, tijd en geld de klantervaring verbeteren. Met deze strategie zet jij jouw klant centraal tijdens de gehele customer journey – van oriëntatie tot aan de after sales.

[

Focus op klantervaring

Klanten hebben steeds meer wensen en eisen als het gaat om een aankoop van een dienst of product. De verschillen tussen diensten en producten van verschillende bedrijven wordt steeds kleiner. Hierdoor telt niet alleen het product of de dienst meer mee in het aankoopproces. De klantervaring is minstens zo belangrijk.

Hoe de klant zich beweegt door de customer journey is belangrijk voor de klantervaring. Door de klanten eenvoudig door jouw customer journey te leiden verhoog je de klantervaring. Niet alleen tijdens de daadwerkelijke aankoop is het van belang dat het vloeiend en eenvoudig gaat. Tijdens de zoektocht naar een product of dienst is het al van belang de klant te helpen door het geven van de juiste informatie.

De klantervaring verhoog je door focus te leggen op Customer Intimacy: een strategie waarbij je de klant centraal stelt en je beslissingen neemt vanuit het oogpunt van de klant. Met deze strategie kan jij met minder effort, tijd en geld méér leads en verkopen realiseren.

 

Stabieler verdienmodel door klantloyaliteit

Loyale klanten blijven klant bij jouw bedrijf, waardoor je verzekerd bent van meerdere transacties. Dit is een van de meest waardevolle manieren om sales te generen. Hiermee wordt jouw verdienmodel stabieler dan wanneer je jouw inkomsten voornamelijk genereert van eenmalige klanten.

Door je volledig op de klant te richten – en dus op hetgeen waar zij behoefte aan hebben – kun je jouw energie stoppen in de klanten die het meest sales-ready zijn. En een ander bijkomend voordeel: door de klant centraal te stellen en te handelen naar hun wensen en behoefte trek je automatisch meer prospect aan. Met minder effort kun je dus gerichter klanten aantrekken.

Data inzetten voor de customer intimacy strategie

Data is cruciaal om jouw klant beter te leren kennen zodat je de customer intimacy strategie succesvol kunt inzetten. Want voordat je jouw klant centraal kunt zetten, moet je hen wel eerst beter leren kennen en weten wat er bij hen speelt.

De afdelingen van sales, marketing en customer service verzamelen waardevolle data. Bijvoorbeeld data over voorgaande aankopen, hun online (koop)gedrag. Maar ook data over klachten en/of vragen over hun aankoop is van belang. Net zoals nog veel meer andere informatie. Deze afdelingen spreken dagelijks prospects en klanten. Door deze data te bundelen kan de customer journey beter ingevuld worden. De klant kan op deze manier beter bediend worden omdat er zowel op individueel klantniveau belangrijke informatie beschikbaar is. 

Daarnaast biedt de verzameling van data de kans om specifieke doelgroepen te formuleren. Door alle informatie te bundelen kun je inzien welke eisen, wensen en behoefte de doelgroep nodig heeft. Die informatie kan slim ingezet worden in alle communicatie richting de klanten maar ook voor advertenties is dit erg waardevol. Door het vaststellen van doelgroepen kan jij gerichter verkopen. 

 

Hoe een CRM-systeem de basis vormt voor verbeterde klantervaring

Het is belangrijk om alle relevante data te koppelen aan elkaar en in één systeem bij te houden. Alleen door alle data in een systeem op te slaan kan er een totaalbeeld van de klant en de customer journey gevormd worden. Een CRM-systeem bundelt al deze data. Je kunt dus zeggen dat een CRM-systeem bijdraagt aan het inspelen op de behoeftes van jouw klanten. Aan de hand van data kunnen gedegen beslissingen genomen worden aan de hand van een 360-graden klantbeeld. Met een 360-graden klantbeeld kun je jouw service en/of dienstverlening personaliseren en verbeteren. Jij weet namelijk wat er bij jouw klanten speelt!

Oplossingen

Dynamics 365 For Sales

Slimmer verkopen door de inzet van een moderne CRM applicatie. Stroomlijn je salesprocessen en krijg je volledig inzicht in de salesfunnel. Dit alles met volledige focus op jouw klanten.

DYNAMICS 365 FOR Marketing

Door op het juiste moment, de juiste boodschap uit te zenden kan je nieuwe leads en klanten binnenhalen. Bedenk customer journeys, creëer landingspagina’s en zet je marketingacties uit met deze online marketing applicatie.

DYNAMICS 365 FOR CUSTOMER SERVICE

For Customer Service bevat alle onderdelen die een moderne klantenservice wenst in een applicatie. Zij kunnen sneller en klantgerichter ingaan op de klantvragen die zij ontvangen.

Meer informatie over klantervaring?

Interesse in een vrijblijvende demonstratie van Dynamics 365 of gewoon een vraag? Neem vrijblijvend contact met ons op via onderstaand button of telefoonnummer. We laten ons graag uitdagen!

Microsoft Dynamics 365 Phone

Klantverhalen

Wij hebben al meer dan 100 bedrijven ondersteund bij het optimaliseren van bedrijfsprocessen door de inzet van Microsoft Dynamics 365. Hieronder lees je meer over hoe zij dit ervaren hebben.

Onze laatste blogs

We delen graag onze kennis met jou, om samen te groeien!

7 tips bij het implementeren van CRM

7 tips bij het implementeren van CRM

7 tips bij het implementeren van CRMHet implementeren van een Customer Relationship Management (CRM)-systeem kan een grote positieve verandering zijn voor bedrijven van elke omvang. Het biedt de mogelijkheid om klantrelaties te versterken, verkoopprocessen te...

Lees meer
CRM voor B2B en B2C: de belangrijkste verschillen

CRM voor B2B en B2C: de belangrijkste verschillen

CRM voor B2B EN B2C: de belangrijkste verschillenEr zijn veel verschillen in het gebruik van CRM tussen Business to Business (B2B) en Business to Consumer (B2C). In deze blog gaan we in op de belangrijkste verschillen en waarom beide uitgangspunten een andere...

Lees meer
Xperity steunt UNICEF als Business Buddie in Madagaskar

Xperity steunt UNICEF als Business Buddie in Madagaskar

Xperity steunt UNICEF als Business Buddie in MadagaskarXperity helpt inwoners van Zuid-Madagaskar bij het creëren van een betere toekomst door samen met UNICEF te investeren in klimaatslimme dorpen. Hierdoor zijn de bewoners beter in staat de gevolgen van...

Lees meer