Thema: Digitalisering in de zorg
De zorgbranche onder druk
De zorgbranche staat onder druk, daarom is het van belang dat zorgorganisaties blijven innoveren. Er moet meer gedaan worden met minder en elk jaar wordt de zorg ingewikkelder. Nederland vergrijst, de vraag naar zorg gaat omhoog én zorgvragen worden ingewikkelder. De samenwerking met ketenpartners wordt steeds complexer en goede communicatie met cliënten is doorslaggevend voor het succes van het verlenen van de zorg. Innovatieve digitale oplossingen, speciaal gericht op de zorgsector, kunnen hulp bieden om toekomstbestendig te worden én te blijven.


Ketenpartner management
Door vernieuwde wetgeving is het opbouwen en onderhouden van een goed zakelijk ketenpartner netwerk van essentieel belang voor een zorginstelling. Een goed netwerk zorgt voor meer kansen om te groeien, zowel een grotere aanstroom van cliënten (doordat er sneller doorverwezen wordt richting jouw zorginstelling) als bijvoorbeeld het verkrijgen van subsidies (managen van aanbestedingen). Echter is het voor veel zorginstellingen lastig om de communicatie richting ketenpartners te managen. Zeker nu in tijden van de “Coronacrisis” is het zaak om een duidelijk overzicht van je partners (denk ook aan de pers!) te hebben waarnaar makkelijk via verschillende kanalen gecommuniceerd kan worden.
Veilige zorg

Subsidies en aanbestedingen aanvragen
Subsidies en aanbestedingen zijn voor zorginstellingen erg belangrijk. Voor velen is dit de gelegenheid om innovaties te kunnen financieren of andere nodige projecten te kunnen bekostigen. Het aanvragen van subsidies of aanbestedingen kan echter behoorlijk wat regelwerk met zich meebrengen. Documenten, mailwisseling, afspraken en overige contactmomenten zijn belangrijke aspecten die het succes van de aanvraag kunnen bepalen.
Cliënt intake en contactmomenten vastleggen
De cliënt intake (óf het instroomproces) is een belangrijk proces waarmee zorginstellingen iedere dag te maken hebben. Vaak zien wij dat dit proces niet structureel vastgelegd wordt, waardoor je potentiële cliënten uit het oog verliest en er slechte opvolging van de zorgaanvraag plaatsvindt. Bij een gestructureerd cliënt intakeproces worden alle belangrijke factoren van de zorgaanvraag op de juiste manier geregistreerd en pro actief opgevolgd. Dus nooit meer belletjes van familieleden die vragen om een update van de wachtlijst. Uiteindelijk kan dit ook zeer interessante inzichten bieden voor de zorgorganisatie, rapportages waardoor de dienstverlening in de toekomst nog meer verbeterd kan worden.
Oplossingen
XCare 365 by Xperity
XCare 365 is speciaal samengestelde totaaloplossing voor zorgorganisaties, met modules voor ketenpartnermanagement, aanbestedingen en cliënt contact.
DYNAMICS 365 FOR Marketing
Door op het juiste moment, de juiste boodschap uit te zenden kan je nieuwe leads en klanten binnenhalen. Bedenk customer journey, creeër landingspagina’s en zet je marketingacties uit.
DYNAMICS 365 FOR CUSTOMER SERVICE
For Customer Service bevat alle onderdelen die een moderne klantenservice wenst in een applicatie. Zij kunnen sneller en klantgerichter ingaan op de klantvragen die zij ontvangen.
Meer informatie over digitalisering in de zorg?
Interesse in een vrijblijvende demonstratie van Dynamics 365 of gewoon een vraag? Neem vrijblijvend contact met ons op via onderstaand button of telefoonnummer. We laten ons graag uitdagen!

Meer informatie over digitalisering in de zorg?

Klantverhalen
Wij hebben al meer dan 100 bedrijven ondersteund bij het optimaliseren van bedrijfsprocessen door de inzet van Microsoft Dynamics 365. Hieronder lees je meer over hoe zij dit ervaren hebben.
Motivaction implementeert nieuw Dynamics systeem samen met Xperity
Motivaction implementeert nieuw Dynamics systeem samen met XperityMotivaction is een marktonderzoeksbureau wat bedrijven helpt met het vinden van de...
Reinier van Arkel creëert meer ruimte voor zorg met Dynamics 365
Reinier van Arkel creëert meer ruimte voor zorg met Dynamics 365Reinier van Arkel is een zorginstelling die zich focust op de geestelijke...
Waarom EDCO gebruik maakt van Microsoft Dynamics CRM
Waarom EDCO gebruik maakt van Microsoft Dynamics 365 CRMEDCO is een wereldwijd opererend import/exportbedrijf dat handelt in meer dan 20.000...
Onze laatste blogs
We delen graag onze kennis met jou, om samen te groeien!
7 tips bij het implementeren van CRM
7 tips bij het implementeren van CRMHet implementeren van een Customer Relationship Management (CRM)-systeem kan een grote positieve verandering zijn voor bedrijven van elke omvang. Het biedt de mogelijkheid om klantrelaties te versterken, verkoopprocessen te...
CRM voor B2B en B2C: de belangrijkste verschillen
CRM voor B2B EN B2C: de belangrijkste verschillenEr zijn veel verschillen in het gebruik van CRM tussen Business to Business (B2B) en Business to Consumer (B2C). In deze blog gaan we in op de belangrijkste verschillen en waarom beide uitgangspunten een andere...
Xperity steunt UNICEF als Business Buddie in Madagaskar
Xperity steunt UNICEF als Business Buddie in MadagaskarXperity helpt inwoners van Zuid-Madagaskar bij het creëren van een betere toekomst door samen met UNICEF te investeren in klimaatslimme dorpen. Hierdoor zijn de bewoners beter in staat de gevolgen van...