020-7505080 info@xperity.nl

Thema: Digitalisering in de zorg

De zorgbranche onder druk

De zorgbranche staat onder druk, daarom is het van belang dat zorgorganisaties blijven innoveren. Er moet meer gedaan worden met minder en elk jaar wordt de zorg ingewikkelder. Nederland vergrijst, de vraag naar zorg gaat omhoog én zorgvragen worden ingewikkelder. De samenwerking met ketenpartners wordt steeds complexer en goede communicatie met cliënten is doorslaggevend voor het succes van het verlenen van de zorg. Innovatieve digitale oplossingen, speciaal gericht op de zorgsector, kunnen hulp bieden om toekomstbestendig te worden én te blijven.

[

Ketenpartner management

Door vernieuwde wetgeving is het opbouwen en onderhouden van een goed zakelijk ketenpartner netwerk van essentieel belang voor een zorginstelling. Een goed netwerk zorgt voor meer kansen om te groeien, zowel een grotere aanstroom van cliënten (doordat er sneller doorverwezen wordt richting jouw zorginstelling) als bijvoorbeeld het verkrijgen van subsidies (managen van aanbestedingen). Echter is het voor veel zorginstellingen lastig om de communicatie richting ketenpartners te managen. Zeker nu in tijden van de “Coronacrisis” is het zaak om een duidelijk overzicht van je partners (denk ook aan de pers!) te hebben waarnaar makkelijk via verschillende kanalen gecommuniceerd kan worden.

 

Veilige zorg

Helaas is het vaak nog steeds zo dat informatie van zorgorganisaties verspreid staan. Op papier, in de hoofden van de medewerkers of in losse Excel sheets. Dit werkt niet efficiënt én is bovendien ook niet AVG-compliant (GDPR). Dit veel voorkomende probleem kan eenvoudig aangepakt worden wanneer alle data en informatie gebundeld wordt in één systeem. Hiermee kan een organisatie snel en gemakkelijk bij de juiste informatie en voldoe je aan de AVG-wetgeving.

Subsidies en aanbestedingen aanvragen

Subsidies en aanbestedingen zijn voor zorginstellingen erg belangrijk. Voor velen is dit de gelegenheid om innovaties te kunnen financieren of andere nodige projecten te kunnen bekostigen. Het aanvragen van subsidies of aanbestedingen kan echter behoorlijk wat regelwerk met zich meebrengen. Documenten, mailwisseling, afspraken en overige contactmomenten zijn belangrijke aspecten die het succes van de aanvraag kunnen bepalen.

Cliënt intake en contactmomenten vastleggen

De cliënt intake (óf het instroomproces) is een belangrijk proces waarmee zorginstellingen iedere dag te maken hebben. Vaak zien wij dat dit proces niet structureel vastgelegd wordt, waardoor je potentiële cliënten uit het oog verliest en er slechte opvolging van de zorgaanvraag plaatsvindt. Bij een gestructureerd cliënt intakeproces worden alle belangrijke factoren van de zorgaanvraag op de juiste manier geregistreerd en pro actief opgevolgd. Dus nooit meer belletjes van familieleden die vragen om een update van de wachtlijst. Uiteindelijk kan dit ook zeer interessante inzichten bieden voor de zorgorganisatie, rapportages waardoor de dienstverlening in de toekomst nog meer verbeterd kan worden. 

Oplossingen

XCare 365 by Xperity

XCare 365 is speciaal samengestelde totaaloplossing voor zorgorganisaties, met modules voor ketenpartnermanagement, aanbestedingen en cliënt contact.

DYNAMICS 365 FOR Marketing

Door op het juiste moment, de juiste boodschap uit te zenden kan je nieuwe leads en klanten binnenhalen. Bedenk customer journey, creeër landingspagina’s en zet je marketingacties uit.

DYNAMICS 365 FOR CUSTOMER SERVICE

For Customer Service bevat alle onderdelen die een moderne klantenservice wenst in een applicatie. Zij kunnen sneller en klantgerichter ingaan op de klantvragen die zij ontvangen.

Meer informatie over digitalisering in de zorg?

Klantverhalen

Wij hebben al meer dan 100 bedrijven ondersteund bij het optimaliseren van bedrijfsprocessen door de inzet van Microsoft Dynamics 365. Hieronder lees je meer over hoe zij dit ervaren hebben.

Onze laatste blogs

We delen graag onze kennis met jou, om samen te groeien!