0850 520 720 info@xperity.nl

Thema: Digitale projectenadministratie

Komst van nieuwe businessmodellen

Iets langzamer dan wellicht in andere branches, zien we een verschuiving naar nieuwe businessmodellen bij bedrijven in de professionele dienstverlening. Niet langer is de zaak of het project het belangrijkste, maar de klant staat op de eerste plek. En die klant heeft veel verschillende eisen en wensen. Of het nu gaat om snelle antwoorden op vragen via een chat of het opstarten van een nieuw project met die ene collega, in deze continue veranderende wereld draait alles om snelheid. Daarnaast wil de klant ook niet altijd meer voor elk uurtje een factuurtje ontvangen, maar willen een dynamischere en creatievere oplossing voor de kostenpost. Zo sluit jouw klant wellicht liever een abonnement af.

[

CRM, projectcontrole en facturatie in één systeem

Bedrijven werken veelal in verschillende systemen. Een CRM applicatie voor relatiebeheer en verkoop, een applicatie voor de boekhouding, één voor de urenregistratie van de medewerkers en de goedkeuring daarop. Maar vaak ook aparte tools om de declarabiliteit te bewaken en dan natuurlijk ook nog losse systemen voor de facturatie. Het bedrijf en de mensen die er werken worden slimmer op het moment dat dit alles in één systeem kan. Relatiebeheer, project control en facturatie gaan namelijk hand in hand met elkaar.

Hoe mooi zou het zijn, als je voor je op bezoek gaat bij een klant even op je i-phone kijkt wat er precies is afgesproken (door een andere collega) en wat precies de projecten zijn die op dit moment worden uitgevoerd. Je kan zelfs direct zien of deze klant wel netjes de facturen betaald heeft.

Naast een verbeterde klantrelatie zorgt één systeem ook voor operationele verbeteringen. Waarom zou je immers niet de uren goedkeuren, daar waar de medewerkers hun uren boeken zonder door te stromen naar de facturatie van diezelfde uren? Over het geheel en tot in detail is het maken van rapportages veel eenvoudiger wanneer alle data in één systeem staan. 

Inzichtelijke salesfunnel en optimale planning van medewerkers

De medewerkers zo effectief mogelijk inzetten is wat elk bedrijf wil. Dit wordt pas haalbaar op het moment dat je de volledige salesfunnel inzichtelijk hebt. Welke projecten er nog in pre-sales staan, welke gestart zijn en welke afgesloten zijn geeft invulling in de declarabiliteit van jouw bedrijf. Eenvoudig zie je de bezetting van medewerkers en wanneer zij ongeveer kunnen starten aan een nieuw project, of wanneer hun werkzaamheden afgerond gaan worden.

 

Altijd en overal toegang tot belangrijke informatie

De zakelijke dienstverlening gaat snel gepaard met verschillende afdelingen die veel onderweg zijn. Het is de kunst om de verschillende afdelingen zo goed mogelijk met elkaar samen te laten werken. De beste bedrijven, zijn bedrijven die het gehele proces voor de klant zo eenvoudig en duidelijk mogelijk maakt. De maatstaaf is en blijft namelijk nog steeds tevreden klanten. Het is hier van belang om een gemakkelijk salesproces te hebben waarbij ook de administratie op een zo efficiënt mogelijke manier hun werk kan doen. Een gemakkelijk proces van aankoop tot afronding van een project is cruciaal om de verwachting van je klanten te overstijgen.

Oplossingen

Practice Management 365

Krijg meer grip en controle op nieuwe en lopende projecten.  Schrijf uren, voer declaraties op en stel en verstuur facturen vanuit dezelfde omgeving.

Kantoorgemak

Krijg meer grip en controle op nieuwe en lopende projecten.  Schrijf uren, voer declaraties op en stel en verstuur facturen vanuit dezelfde omgeving.

Dynamics 365 For Sales

Slimmer verkopen dankzij inzicht en hulp van AI. Stroomlijn je salesprocessen en krijg je volledig inzicht in de salesfunnel. Dit alles met volledige focus op jouw klanten.

Meer informatie over digitale projecten administratie?

Interesse in een vrijblijvende demonstratie van Dynamics 365 of gewoon een vraag? Neem vrijblijvend contact met ons op via onderstaand button of telefoonnummer. We laten ons graag uitdagen!

Microsoft Dynamics 365 Phone

Klantverhalen

Wij hebben al meer dan 100 bedrijven ondersteund bij het optimaliseren van bedrijfsprocessen door de inzet van Microsoft Dynamics 365. Hieronder lees je meer over hoe zij dit ervaren hebben.

Onze laatste blogs

We delen graag onze kennis met jou, om samen te groeien!

7 tips bij het implementeren van CRM

7 tips bij het implementeren van CRM

7 tips bij het implementeren van CRMHet implementeren van een Customer Relationship Management (CRM)-systeem kan een grote positieve verandering zijn voor bedrijven van elke omvang. Het biedt de mogelijkheid om klantrelaties te versterken, verkoopprocessen te...

Lees meer
CRM voor B2B en B2C: de belangrijkste verschillen

CRM voor B2B en B2C: de belangrijkste verschillen

CRM voor B2B EN B2C: de belangrijkste verschillenEr zijn veel verschillen in het gebruik van CRM tussen Business to Business (B2B) en Business to Consumer (B2C). In deze blog gaan we in op de belangrijkste verschillen en waarom beide uitgangspunten een andere...

Lees meer
Xperity steunt UNICEF als Business Buddie in Madagaskar

Xperity steunt UNICEF als Business Buddie in Madagaskar

Xperity steunt UNICEF als Business Buddie in MadagaskarXperity helpt inwoners van Zuid-Madagaskar bij het creëren van een betere toekomst door samen met UNICEF te investeren in klimaatslimme dorpen. Hierdoor zijn de bewoners beter in staat de gevolgen van...

Lees meer