0850 520 720 info@xperity.nl

Thema: Slimmer verkopen

Slimmer verkopen

Klanten worden slimmer, targets worden hoger, tijd wordt schaarser, het is nu meer dan ooit van belang om de tijd van de salesafdeling zo goed mogelijk in te zetten. De sales van de toekomst moet met minder tijd, moeite en effort méér sales genereren. Om dit te realiseren zijn er verschillende digitale technieken die ingezet kunnen worden om slimmer te verkopen.

[

Ontwikkel geweldige klantrelaties

Het opbouwen van goede relaties met je klanten heeft veel voordelen.  Een goede klantrelatie zorgt immers voor loyaliteit en uiteindelijk meer verkopen per klant. Er wordt zelfs gezegd dat een goede klantrelatie de beste voorspeller van succes is!

Een goede band met je klanten bouw je niet alleen op door een goed product of een goede dienst te leveren. Het meest waardevolle voor klanten zit hem vaak in de service na de aankoop. De meeste toegevoegde waarde creëer je door deze service persoonlijk te maken. Hierdoor voelt de klant zich erkent en gehoord. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan het versturen van presentjes bij belangrijke gebeurtenissen. Dit zorgt ervoor dat jouw bedrijf onder de aandacht blijft.

Het inzetten van een CRM strategie met digitale applicatie kan hierbij helpen. De contactmomenten blijven persoonlijk maar door gebruik van een CRM applicatie heb je meer inzicht in de klantwensen en afspraken. Wat uiteindelijk een geweldige klantrelatie oplevert! 

“Meer dan de helft van de beste verkopers wereldwijd zien zichzelf als CRM power users die volledig gebruik maken van CRM technologie” 

HARVARD BUSINESS REVIEW

 

Op afstand goed blijven samenwerken

Buitendienst sales medewerkers zijn veel onderweg. Daardoor is het ontzettend belangrijk dat de buitendienst goed communiceert en samenwerkt onderling en met de binnendienst. Het is zelfs essentieel om (grote) aankopen binnen te halen. Het is daarnaast belangrijk om te weten met welke klanten iedereen bezig is en hoe de sales pijplijn eruit ziet. Zo loop je minder risico dat een prospect meerdere keren door verschillende medewerkers benaderd wordt en stimuleer je gezamenlijke inzichten. Maar ook wanneer er gezamenlijk offertes uitgebracht moeten worden is het gewenst dat iedereen toegang heeft tot dezelfde documenten en daarin kan werken. Wanneer deze samenwerking geoptimaliseerd is zie je dat gegarandeerd terug in de toegenome verkoopaantallen en afgenome verkoopkosten.

Eenduidig en gestroomlijnd salesproces

Een duidelijk uitgedacht sales proces helpt intern bij het uitvoeren van de commerciële strategie. Zo weet iedereen welke stappen moeten worden uitgevoerd en wanneer. Belangrijke stappen worden dan niet meer overgeslagen. Hier kan de CRM applicatie ook een rol spelen, deze slimme technologie kan helpen het proces te versnellen door bijvoorbeeld templates toe te voegen voor snelle offertes, die automatisch verstuurd worden en digitaal ondertekend terugkomen. 

Tot slot kan CRM helpen met het inzichtelijk maken van het proces. De verkoper heeft grafisch inzichtelijk welke verkoopkansen er zijn en in welke fase die zich bevinden. De verkoper weet zelfs wat de geadviseerde mogelijke volgende actie is.

 

Verkopen met inzichten dankzij data

Weten wat je klanten beweegt en welke problemen zij ervaren is erg belangrijk. Met dit inzicht kun je jouw diensten of producten ontwikkelen.

Data is nodig om dit inzicht te verkrijgen. Je verzamelt data onder andere in de CRM applicatie tijdens de klantcontacten. Door deze informatie te bundelen krijg je een zogenaamd 360-graden beeld van de klant. 

Aan de hand van de verkregen data verbeter je de processen zodat je efficiënter en effectiever gaat verkopen met meer klantgerichtheid.

Oplossingen

Dynamics 365 For Sales

Slimmer verkopen dankzij inzicht en hulp van AI. Stroomlijn je salesprocessen en krijg je volledig inzicht in de salesfunnel. Dit alles met volledige focus op jouw klanten.

DYNAMICS 365 FOR Marketing

Door op het juiste moment, de juiste boodschap uit te zenden kan je nieuwe leads en klanten binnenhalen. Bedenk customer journey, creeër landingspagina’s en zet je marketingacties uit.

DYNAMICS 365 FOR CUSTOMER SERVICE

For Customer Service bevat alle onderdelen die een moderne klantenservice wenst in een applicatie. Zij kunnen sneller en klantgerichter ingaan op de klantvragen die zij ontvangen.

Klantverhalen

Wij hebben al meer dan 100 bedrijven ondersteund bij het optimaliseren van bedrijfsprocessen door de inzet van Microsoft Dynamics 365. Hieronder lees je meer over hoe zij dit ervaren hebben.

Meer informatie over slimmer vekopen?

Interesse in een vrijblijvende demonstratie van Dynamics 365 of gewoon een vraag? Neem vrijblijvend contact met ons op via onderstaand button of telefoonnummer. We laten ons graag uitdagen!

Microsoft Dynamics 365 Phone

Onze laatste blogs

We delen graag onze kennis met jou, om samen te groeien!

Terugblik: de Community Care Roadshow

Terugblik: de Community Care Roadshow

Terugblik:De Community Care Roadshow: Hoe Microsoft met AI de zorg gaat veranderenOp 12, 13 en 14 Maart 2024 hebben Microsoft en Xperity de handen ineengeslagen voor een gezamenlijk evenement: De Community Care Roadshow over hoe Microsoft met AI de zorg gaat...

Lees meer
7 tips bij het implementeren van CRM

7 tips bij het implementeren van CRM

7 tips bij het implementeren van CRMHet implementeren van een Customer Relationship Management (CRM)-systeem kan een grote positieve verandering zijn voor bedrijven van elke omvang. Het biedt de mogelijkheid om klantrelaties te versterken, verkoopprocessen te...

Lees meer
CRM voor B2B en B2C: de belangrijkste verschillen

CRM voor B2B en B2C: de belangrijkste verschillen

CRM voor B2B EN B2C: de belangrijkste verschillenEr zijn veel verschillen in het gebruik van CRM tussen Business to Business (B2B) en Business to Consumer (B2C). In deze blog gaan we in op de belangrijkste verschillen en waarom beide uitgangspunten een andere...

Lees meer