020-7505080 info@xperity.nl

Microsoft Wave 2 update Dynamics 365 Sales: wat is er nieuw en verbeterd?

Er zijn twee verschillende, vaste momenten, waarop Microsoft een nieuwe grote release aankondigd. Deze releases zijn gevuld met nieuwe en verbeterde functionaliteiten van alle Microsoft producten. Zo geldt dit ook voor Dynamics 365. Wij hebben de releasenotes doorgelezen en hebben de belangrijkste updates uitgezocht en uitgewerkt. In dit artikel gaan we het hebben over Dynamics 365 Sales.

Verbeterde duplicatendetectie en mogelijkheden om te mergen

Er wordt een verbeterde dublicaten detectie uitgerold waarbij gebruikers een melding krijgen zodra een account, contact of lead al bestaat. Zodra deze melding verschijnt krijgt de gebruiker de mogelijkheid om het record samen te voegen (mergen) zonder dat er ergens anders naartoe genavigeerd hoeft te worden.

Daarnaast wordt het voor gebruikers makkelijker om accounts en contacts te matchen tijdens het kwalificeren van een lead, door middel van een verbeterde cross-entity duplicaten detentie dialog inbox.

Vereisten voor deze feature:

  1. Het is alleen beschikbaar in de Unified Interface;
  2. De administrator moet deze feature inschakelen;
  3. De gebruiker moet een Dynamics 365 Sales Enterprice of Dynamics 365 Sales Professional licentie hebben om bovenstaande acties uit te kunnen voeren.

De duplicatendetectie en het mergen van records in de praktijk:

  1. Het duplicaat wordt gedetecteerd door Dynamics en er wordt een melding vertoont. De gebruiker krijgt de mogelijkheid om het record te mergen, om de melding te negeren of om de actie te annuleren;
  2. Er kunnen ook duplicaten gedetecteerd worden tussen verschillende type entiteiten. In dit voorbeeld wordt een duplicaat gedetecteerd tussen een primair contact van een account, en een ander contact. De namen hoeven niet precies hetzelfde geschreven te worden om gedetecteerd te worden. Gelijkenissen tussen bijvoorbeeld een e-mailadres en/of een telefoonnummer worden ook herkend.
  3. Wanneer de duplicaten samengevoerd worden is het mogelijk om uit te kiezen welke informatievelden van elk record overgenomen gaan worden in het samengevoegde record.

Verbeterde forecasting

De mogelijkheden van forecasting zijn verder uitgebreid en worden dankzij verschillende extra mogelijkheden specifieker en bevatten betere inzichten dan voorheen. Zo zijn er twee belangrijke veranderingen doorgevoerd die zorgen dat de data real-time ingeladen wordt:

  • De forecasts worden terug geschreven naar Common Data Service om dashboardrapportages én Assistant Studio workflows te maken. Dankzij deze gegevens worden de salesdashboards en -rapportages voorzien van real-time informatie die ook weer in binnen Dynamics 365 Sales weergegeven worden;
  • Forecast API’s halen gegevens uit eigen BI-systemen en uploaden quota’s programmatisch. Hierdoor is het mogelijk om externe BI-systeem tools en rapportages, zoals simpele kolommen van quota’s, te laten maken uit andere oplossingen zoals Dynamics 365.

Gepersonaliseerde forecasts:

Er zijn extra opties toegevoegd om de forecast aan te passen naar specifieke wensen en behoefte. Zo is het mogelijk om een forecast op te splitsen op basis van specifieke kenmerken – bijvoorbeeld een productfamilie. Verder is er ondersteuning voor meerdere valuta* en is er de mogelijkheid om een forecast te maken met aantallen, in plaats van enkel de verkoopwaarde*.

 Zo maak je specifieke forecast:

  1. Ga naar de Sales Hub en navigeer naar App Settings. Ga door naar Forecast configuration.
  2. Je ziet hier verschillende standaard forecast die je kunt gebruiken om verder uit te bouwen, of je kunt de keuze maken om een volledig nieuwe forecast op te stellen;
  3. Als je de keuze gemaakt hebt tussen een standaard of nieuwe forecast, kies je welke rollen of personen binnen de organisatie de forecast mogen zien;
  4. Bepaal de lay-out;
  5. Voer de bijbehorende filterdata in;
  6. Sla de prognose op en activeer de prognose.

Vereisten voor deze features:

  1. Het is alleen beschikbaar in de Unified Interface;
  2. Punten waar een *-teken toegevoegd is moeten door een administrator aangezet worden, voordat hier gebruik van gemaakt kan worden.

Gamification naar de Unified Interface

In deze release is het beheergedeelte van het Gamification verplaatst naar de Unified Interface. Meer weten over Gamification? In deze video legt Microsoft meer uit over gamification binnen Dynamics.

Het genereren van PDF bestanden uit Dynamics 365

Er zijn verschillende verbeteringen doorgevoerd om sneller en met meer gemak PDF-bestanden te genereren. De navigatie is simpeler opgesteld en er kan makkelijker gekozen worden voor een template. Met slechts één druk op de knop kunnen gebruikers een PDF-bestand previewen, zodat documenten bekeken kunnen worden voordat deze ge-exporteerd worden of eenvoudig gemaild kunnen worden vanuit Dynamics.

Het is nu mogelijk om PDF-bestanden op te slaan en te delen voor custom entiteiten. Per entiteit is er de mogelijkheid om deze functie in- en uit te schakelen.

Deze PDF-bestanden worden gegenereerd op basis van de vastgestelde, standaard Word-templates en kunnen daarnaast automatisch gegenereerd worden dankzij verschillende API’s.

Vereisten voor deze feature:

  1. Het is alleen beschikbaar in de Unified Interface;
  2. De gebruiker moet een Dynamics 365 Sales Enterprice of Dynamics 365 Sales Professional licentie hebben om bovenstaande acties uit te kunnen voeren.

Het genereren van PDF-bestanden in de praktijk:

  1. Ga naar het record waar je een PDF van wilt exporteren en klik op ‘Export to PDF’;
  2. Via een pop-up scherm zie je de preview van het gekozen record. Vanuit dit scherm kan de keuze gemaakt worden om het PDF-bestand te downloaden, te versturen per mail of op te slaan in Dynamics.

Hogere productiviteit door verbeterde mogelijkheden met e-mail

Met de aankomende update is het mogelijk om vanuit de timeline, op account- of contact-niveau, e-mails uit te sturen. Deze functionaliteit is beschikbaar op zowel desktop als op mobiel (zowel canvas- als modelgestuurde apps).

De e-mails kunnen worden opgesteld via een template, of kunnen handmatig geschreven worden.
Alle standaard functionaliteiten voor het opstellen van e-mails zijn te gebruiken wanneer je e-mails verzend via Dynamics, zoals bijvoorbeeld het toevoegen van een bijlage. Deze bijlage kunnen nog in een preview weergegeven worden voordat de mail verstuurd wordt. Naast bijlages kunnen ook Knowledge Articles bijgevoegd worden.

Vereisten voor deze feature:

  1. Het is alleen beschikbaar in de Unified Interface;
  2. De administrator moet deze feature inschakelen;
  3. De gebruiker moet een Dynamics 365 Sales Enterprice of Dynamics 365 Sales Professional licentie hebben om bovenstaande acties uit te kunnen voeren.

Gerelateerde blogs bekijken

Xperity opent kantoor in Eindhoven

Xperity opent kantoor in Eindhoven

Xperity opent kantoor in EindhovenNaast de werkplekken in Lijnden (vlakbij Schiphol en Amsterdam) en Utrecht heeft Xperity sinds 1 september 2020 ook een locatie in Eindhoven. De reden voor het uitbreiden van de kantoorlocaties was vrij eenvoudig: met klanten door...

Lees meer
Microsoft Wave 2 update Dynamics 365 Service

Microsoft Wave 2 update Dynamics 365 Service

Microsoft wave 2 update dynamics 365 customer service: wat is er nieuw en verbeterd?Er zijn twee verschillende, vaste momenten, waarop Microsoft een nieuwe grote release aankondigd. Deze releases zijn gevuld met nieuwe en verbeterde functionaliteiten van alle...

Lees meer

Wij gebruiken cookies om het gebruik van onze website gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.  Meer info