0850 520 720 info@xperity.nl

Microsoft wave 2 update dynamics 365 customer service: wat is er nieuw en verbeterd?

Er zijn twee verschillende, vaste momenten, waarop Microsoft een nieuwe grote release aankondigd. Deze releases zijn gevuld met nieuwe en verbeterde functionaliteiten van alle Microsoft producten. Zo geldt dit ook voor Dynamics 365. Wij hebben de releasenotes doorgelezen en hebben de belangrijkste updates uitgezocht en uitgewerkt. In dit artikel gaan we het hebben over Dynamics 365 Service.

Uitbreiding op de Knowledge artikelen voor aanpassingen en preview

Het inzetten van Knowledge artikelen is niet nieuw binnen Dynamics, maar met de aankomende update is het eenvoudiger om de Knowledge artikelen te bewerken en te previewen. De navigatie voor het bewerken en previewen van de artikelen is verbeterd dankzij moderne icons.

De artikelen kun je voorzien simpele zaken, zoals het vormgeven en invoegen van kop- en bodyteksten (titel en paragraven) waardoor de teksten beter leesbaar worden. Daarnaast kun je gebruik maken van secties die in- en uit te klappen zijn, waardoor gebruikers eenvoudiger de tekst kunnen scannen om hun vraag en antwoord te vinden. Naast de wat simpelere uitbreidingen, zijn er ook een aantal geavanceerdere functionaliteiten bijgekomen. Zo is het o.a. mogelijk om een HTML-pagina toe te voegen aan het artikel.

Verbeterde functionaliteiten voor de e-mail templates

Voor servicedeskmedewerkers is een mailen een van de meest gebruikte communicatiemiddelen om klanten te helpen. Om hen slimmer en sneller te laten werken bevat de nieuwste update de mogelijkheid om e-mail templates te maken, te reviewen en eenvoudig toe te voegen aan e-mails.

Met een modernere balk dan voorheen is het nu eenvoudiger gemaakt om zelf templates te bouwen en in te zetten. Waar je eerst de opmaak van je Word-document kwijt raakte wanneer je tekst daarvan kopieerde naar de Dynamics omgeving, is dit nu niet meer het geval en wordt de opmaak overgenomen.

Beeld zegt vaak meer dan woorden, dus is het gewenst om de mogelijkheid te hebben om afbeeldingen eenvoudig en netjes toe te voegen aan e-mails en de templates. Afbeeldingen kun je na de release op regel-niveau invoegen en eenvoudig verslepen om de mail functioneel én visueel aantrekkelijk te maken.

De e-mails kunnen, ondanks dat er een template gebruikt wordt, nog steeds gepersonaliseerd worden doordat de e-mail aanpasbaar is. Zo kun je e-mails voorzien van net dat kleine stapje extra om een geweldige customer experience te bieden. Wil je liever in bulk e-mailen? Ook dan is er nog de mogelijkheid om elementen te personaliseren.

De Service-kalender naadloos overzetten naar de Unified Interface

Als je al gebruik maakt van de Service kalender wordt alle bestaande data eenvoudig, zonder eigen handelingen, overgezet naar de Unified Interface. De onderstaande record types worden overgezet:

  • Site
  • Faciliteiten / Apparatuur
  • Resourcegroepen
  • Services
  • Serviceactiviteiten
  • Service Calender
  • Search Availability

Nieuwe formulieren en dashboards

Als servicedeskmedewerker werk je veelal aan verschillende vraagstukken en/of cases. Met de nieuwe update is het mogelijk om meerdere vensters te openen om zo eenvoudiger te kunnen multitasken tussen verschillende vraagstukken en/of cases. Je kunt tabbladen openen met Accounts, Contactpersonen, Aanvragen en Wachtrijen. Door in verschillende tabbladen te werken hoef je niet meer continu te wisselen tussen verschillende schermen en klik je makkelijk van het ene naar het andere tabblad.

Betere gebruiksvriendelijkheid voor de timeline

Met de nieuwe update kun je meer handelingen uitvoeren via de tijdlijn, waardoor je eenvoudiger en nauwkeuriger aan de slag kunt met cases. De tijdlijn is nu uitgerust met een betere zoekbalk om gerichter te zoeken binnen de communicatie en verricht werk op desbetreffende case. Extra functionaliteiten zijn:

  • Alle communicatie kan eenvoudig in- en uitgeklapt worden met één druk op de knop;
  • Zonder je scherm te verlaten een e-mail schrijven, waarin het ook mogelijk is om Knowledge artikelen en/of bijlage te delen, afbeeldingen toe te voegen en de e-mail visueel op te maken.