020-7505080 info@xperity.nl

De Unified interface

De nieuwe interface biedt tal van mogelijkheden. Naast dat de vormgeving aangepast is, zijn er ook een aantal nieuwe features. Wij leggen het hieronder uit.

Een nieuwe Interface? Vertel me meer!

Microsoft heeft een verbetering doorgevoerd op de interface doordat zij een uniforme uitstraling willen door de gehele Dynamics 365 applicatie. Dit past binnen hun ‘app-driven’-strategie en zorgt ervoor dat de applicatie eenvoudiger in gebruik is. Zowel op desktop als tablet of mobile zul je met de nieuwe interface een eenduidige uitstraling ondervinden. Dit zorgt niet alleen voor een betere ervaring van de applicatie, maar ook zorgt het ervoor dat apps sneller gedeeld en geïmplementeerd kunnen worden.

De voordelen van de Unified Interface zijn dus vooral gericht op de uniforme uitstralingsnelheid en eenvoud van de applicatie.

1. Verbeterde snelheid

Als belangrijkste voordeel van de nieuwe interface is de verbeterde snelheid waarmee de applicatie werkt. Microsoft heeft Dynamics 365 technisch op een aantal onderdelen verbeterd en aangepast aan de moderne browsers van nu. Hierdoor gaat een gebruiker de volgende verbeteringen merken: 63% bij het laden van weergaves en 37% verbetering bij het openen van een record!

2. Uniform uiterlijk

Eerder in deze blog hebben we aangegeven dat de Unified Interface zorgt voor een uniform uiterlijk. Gebruikers ondervonden vaak hinder van het feit dat Dynamics in Outlook, of op de mobiele App of op het PC scherm er continue anders uitzag. Dit heeft Microsoft gelijk getrokken. De interface ziet er nu op alle plaatsen op dezelfde manier uit. Daarnaast is de interface ook ‘responsive’, wat wil zeggen dat hij zich aanpast aan het apparaat. Mobile app is één kolom, een PC scherm is groter, kan meer informatie bevatten en is dus drie kolommen breed.

3. Eenvoud

In de klassieke interface (web client) was het lastig om een specifieke inrichting te maken voor een medewerker met een bepaalde rol. Voor elke rol, vaak gericht op de functie van een medewerker, kan er binnen de Unified Interface een app ontwikkeld worden. Een verkoper wil bijvoorbeeld veel minder informatie zien dan een marketing medewerker. Met de ‘app’ kan je toespitsen op welke informatie relevant is voor bepaalde rollen. Hiermee zorg je er niet alleen voor dat men sneller kan werken. Het zorgt er ook voor dat men niet focus verliest doordat men overspoeld wordt met informatie die niet relevant is. De ‘app’ spits je dus echt toe op de behoefte, waardoor Dynamics hoogstwaarschijnlijk ook beter en duurzamer ingezet gaat worden.

Hoe ziet het er dan uit?

In de onderstaande video neemt Microsoft je mee door de Unified Interface en wordt er uitgelegd wat nieuwe functionaliteiten en voordelen zijn van deze update.

 

Oude interface wordt per 1 okt. 2020 niet meer ondersteund

Per 1 oktober 2020 zal de huidige interface niet langer meer ondersteund worden. Wij raden je dan ook aan om voor deze datum over te stappen naar de Unified Interface. Onbekend is of Microsoft Dynamics 365 zichzelf rond deze datum automatisch over gaat zetten, of dat dit een handmatige actie is en blijft.

De Unified Interface kun je zelf overzetten, echter kan het dan zijn dat niet alles op een correcte manier overgezet wordt. Onze consultants helpen je graag met het overzetten naar de Unified Interface. In tegenstelling tot wanneer deze actie intern uitgevoerd zal worden kijken onze consultants graag mee om het meeste uit de nieuwe interface te halen!

Ook overstappen op de Unified Interface?
Xperity heeft een standaard aanpak ontwikkeld om bedrijven sneller en voordeliger over te zetten van de oude naar de nieuwe Unified Interface. Deze aanpas hebben wij ontwikkeld om jou zo snel mogelijk om te zetten naar de Unified Interface, zonder dat dit gelijk een grootschalig project wordt. Hiermee wordt dus zowel tijd als geld bespaard.

Laat ons je overzetten naar de Unified Interface!

Het overzetten naar de Unified Interface bieden wij aan tegen een vaste pakketprijs. De prijs kan echter variëren door de grootte van het bedrijf en/of de complexiteit van jullie Dynamics 365 omgeving. Neem contact met ons op via info@xperity.nl of klik op onderstaande button om de mogelijkheden te bespreken!

Gerelateerde blogs bekijken

Xperity opent kantoor in Eindhoven

Xperity opent kantoor in Eindhoven

Xperity opent kantoor in EindhovenNaast de werkplekken in Lijnden (vlakbij Schiphol en Amsterdam) en Utrecht heeft Xperity sinds 1 september 2020 ook een locatie in Eindhoven. De reden voor het uitbreiden van de kantoorlocaties was vrij eenvoudig: met klanten door...

Lees meer
Microsoft Wave 2 update Dynamics 365 Service

Microsoft Wave 2 update Dynamics 365 Service

Microsoft wave 2 update dynamics 365 customer service: wat is er nieuw en verbeterd?Er zijn twee verschillende, vaste momenten, waarop Microsoft een nieuwe grote release aankondigd. Deze releases zijn gevuld met nieuwe en verbeterde functionaliteiten van alle...

Lees meer

Wij gebruiken cookies om het gebruik van onze website gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.  Meer info

Chat openen
1
💬 Hulp nodig?
Hallo!👋
Kunnen wij je helpen?