Branches
Hoe slimme IT-oplossingen de zorg kunnen verlichten
Als zorgmedewerker meer kunnen doen met minder handelingen door slimme IT-oplossingen
De vraag naar slimme IT-oplossingen in de zorgsector wordt steeds groter. Er moet steeds meer gedaan worden met minder. Actuele vraagstukken zoals de AVG, cliëntgerichte zorg en een goed beheer van zakelijke relaties blijven dan ook hot topics. Er zijn oplossingen nodig die de dagelijkse handelingen van zorgprofessionals makkelijker maken.
Meer structuur in de administratieve handelingen;
Meer inzicht doordat alle informatie gebundeld wordt in één systeem;
Tijdwinst door structuur en eenvoud van de administratie;
Datakwaliteit wordt verhoogd om meer cliënt gerichte zorg te leveren.
Xperity biedt een cloudoplossing voor zorgorganisaties aan genaamd Xcare 365. Deze totaaloplossing, gebaseerd op Microsoft Dynamics 365 (CRM), biedt o.a. modules voor ketenpartnermanagement, marketing & communicatie, het instroomproces en het cliënt contact center. Xcare 365 is daarbij geen vervanging, maar eerder een verrijking op het bestaande ECD– of EPD systeem.
Xcare 365 kent in totaal vier verschillende modules, die los en gezamenlijk ingezet kunnen worden. Het grote voordeel is dat je klein kan beginnen met één module en deze langzaam uit kan breiden met de andere modules.
1. Ketenpartnermanagement
De wereld rondom zorginstellingen is enorm aan het veranderen. Het gestructureerd bijhouden van zakelijke relaties zoals ketenpartners is heel belangrijk geworden voor zorginstellingen. Denk daarbij aan het onderhouden van je relaties met huisartsen, fysiotherapeuten, ziekenhuizen en gemeentes. Op dit moment hebben de meeste zorginstellingen hiervoor geen applicatie in gebruik.
Deze module geeft zorginstellingen de mogelijkheid om:
Om zakelijke relaties op een eenvoudige manier bij te houden
Volledig inzicht in gemaakte afspraken door andere collega’s
Werkt volledig in- en met Outlook en Teams
Geeft een 360 graden beeld van je belangrijke zakelijke relaties en projecten
Helpt bij de organisatie en samenwerking van aanbestedingen
2. Marketing en communicatie
Zorginstellingen communiceren met zakelijke relaties maar willen ook cliënten en familie informeren. Momenteel hebben zorginstellingen veel verschillende applicaties in gebruik waar gegevens staan. Daarnaast zijn er marketingapplicaties in gebruik die niet gekoppeld zijn. Het uitsturen van een persbericht, nieuwsbericht, informatiemail of zelfs kerstkaarten is complex en foutgevoelig.
Xcare 365 geeft zorginstellingen de mogelijkheid om verschillende bronsystemen op een eenvoudige manier te koppelen. Vervolgens voegt de applicatie deze gegevens samen tot één logisch (client)profiel. Deze profielen kunnen samen worden gevoegd tot segmenten. Op deze segmenten kunnen client journeys aangemaakt worden waarin bijvoorbeeld het verzenden van een automatische nieuwsbrief in wordt opgenomen. Kortom XCare 365 zorgt voor een gestroomlijnde communicatie met bijbehorende rapportage.
3. Het instroomproces
Zorginstellingen hebben te maken met veel aanmeldingen van potentiële nieuwe clienten. Veel verschillende locaties, lange wachtlijsten, ingewikkelde matching van de juiste zorgprofessional, er zijn veel redenen voor een zorginstelling om dit proces wel op orde te hebben. Momenteel wordt dat vaak in Excel bijgehouden, dit zorgt nu niet voor een uniforme goede clientervaring.
Deze module geeft zorginstellingen:
Inzicht en overzicht over nieuwe aanvragen
Helpt bij het matchen van de juiste zorgprofessional en locatie
Een volledig ingericht instroomproces waarbij zoveel mogelijk taken en processen
Geautomatiseerd zijn.
4. Client contactcentrum
Cliënten en familie van cliënten hebben vaak veel vragen aan de zorginstelling. Dit kunnen heel uiteenlopende vragen zijn, zoals: Wanneer mag ik op bezoek komen? De cv-ketel van mijn woning is kapot, wat nu? Als een zorginstelling al een centraal cliënt contactcentrum hebben gebruiken zij hier veel verschillende applicaties voor.
Deze module geeft zorginstellingen de mogelijkheid om:
Een centrale plek te creëren waar vragen en klachten centraal geregistreerd en opgelost worden
Een omnichannel dienstverlening te leveren in de vorm van chatbots en klantportalen
De tevredenheid van de cliënten te waarborgen
Interesse in een vrijblijvende demonstratie van Xcare 365 of gewoon een vraag? Neem vrijblijvend contact met ons op via onderstaande button!
Meer weten over Xcare 365?
Interesse in een vrijblijvende demonstratie van Xcare 365 of gewoon een vraag? Neem vrijblijvend contact met ons op via onderstaand button of telefoonnummer. We laten ons graag uitdagen!
Meer weten over Xcare 365?
“Voornamelijk op het gebied van relatiebeheer met onze ketenpartners misten we een centrale applicatie. De keuze voor Microsoft en Xperity is voor ons logisch want de oplossing werkt volledig in- en met Office 365, welke wij op dit moment door de gehele organisatie aan het uitrollen zijn. Daarnaast biedt Xperity een bijna kant-en-klare oplossing voor dit onderdeel waardoor we binnen twee maanden live waren!”
Meer over Xcare
3 tips over hoe CRM een zorgorganisatie beter kan helpen presteren!
3 tips over hoe CRM een zorgorganisatie beter kan helpen presteren!Vind je dit interessant? Meld je dan aan voor ons webinars om nog meer te weten te komen!Momenteel staat de zorg in Nederland onder druk. Meer mensen hebben een zorgbehoefte (o.a. door de vergrijzing)...
5 stappen naar tevreden cliënten en productieve zorgprofessionals
5 stappen naar tevreden cliënten en productieve zorgprofessionalsOf het nu gaat om woonzorg, thuiszorg, dagbesteding of begeleiding, uiteindelijk zou bij iedere zorginstelling de cliënt centraal moeten staan. Helaas staan budgetten onder druk, waardoor individuele...
Direct aan de slag met beschikbare apps in de zorg
Direct aan de slag met beschikbare apps in de zorgGerelateerde blogs bekijken