0850 520 720 info@xperity.nl

Bibliotheek Zuid-Kennemerland zet innovatieve stap met Dynamics

Bibliotheken in Nederland zijn bezig met een interessante transformatie. Door veranderende klantbehoeftes zijn de bibliotheken additionele diensten gaan aanbieden, zoals muziek, theater en cultuur evenementen. Dit heeft ertoe geleid dat er steeds meer verschillende eenheden zijn binnen de bibliotheek, die elk een eigen focus hebben maar tegelijkertijd moeten samenwerken met anderen afdelingen. Voor deze transformatie is inzicht in de klantbehoeftes een absolute noodzaak. Het liefst zit dit in één applicatie, in plaats van verspreid over verschillende losse applicaties.

Eén van de bibliotheken die deze transformatie doormaakt is de Bibliotheek Zuid-Kennemerland in Haarlem. Zij waren op zoek naar een systeem waarmee zij compleet inzicht krijgen in de behoeftes van de klant. Hierdoor werd besloten om aan de gang te gaan met de volgende Microsoft producten: Dynamics 365 Customer Insights én Dynamics 365 Marketing.

Met Customer Insights wordt met behulp van slimme Microsoft technologie data uit meerdere applicaties bij elkaar gebracht en gecombineerd in waardevolle inzichten. Hierdoor weet de bibliotheek precies wat klanten zoeken, en kan daar beter op inspelen met als resultaat een betere klantbeleving.

Met Dynamics Marketing is het mogelijk om gerichte marketingacties uit te voeren, waarmee perfect kan worden ingespeeld op de behoeftes van de klanten die zijn gebleken uit Customer Insights.

Dit alles zorgt ervoor dat de bibliotheek Zuid-Kennemerland een grote innovatieve stap vooruit neemt richting een moderne bibliotheek, die meer aanbiedt dan alleen boeken.

Gedurende het implementatieproject verliep de samenwerking tussen Xperity en de bibliotheek Zuid-Kennemerland zeer prettig, zo vond ook Femke Bijlmer (online marketing en CRM bij de Bibliotheek Zuid-Kennemerland):

“Het is heel prettig samenwerken omdat de lijntjes kort zijn, ze veel kennis in huis hebben van Microsoft Dynamics en goed en actief meedenken. Ze kunnen goed advies geven omdat zich ook echt hadden verdiept in onze organisatie en de processen die belangrijk zijn voor onze branche. Ze hebben zich tijdens het implementatietraject heel coöperatief opgesteld. Ook op het moment waarop bleek dat er meer inzet vanuit hun kant nodig was voor het oplossen van problemen bij Microsoft. Het is een fijne club mensen om mee samen te werken.”

Meer weten?

Wenst u meer informatie te ontvangen over het gebruik van CRM en/of Microsoft Dynamics 365 bij een bibliotheek of andere instelling, neem dan contact met ons op via onderstaand button of telefoonnummer.

Microsoft Dynamics 365 Phone