0850 520 720 info@xperity.nl

Xperity vertelt op RTL-Z meer over duurzaamheid

“Doe maar duurzaam” is een televisieprogramma van RTL-Z waarin bedrijven de kans krijgen op informatieve wijze hun duurzame product of dienst aan te bieden. In iedere aflevering wordt er een ander thema centraal gesteld. De uitzendingen zijn op zaterdag- en zondagmiddag en maandagmorgen. Afgelopen maand zijn de opnames bij Xperity afgerond.

Xperity is een IT dienstverlener. Wij helpen bedrijven met het optimaliseren van bedrijfsprocessen door de inzet van Microsoft Dynamics 365 technologie. Microsoft Dynamics 365 bestaat uit een aantal bedrijfsapplicaties gericht op “Customer Relationship Management” (CRM). Anders gezegd wij helpen bedrijven om hun klantrelatie te verduurzamen.

Duurzaamheid in de business én in CRM

Investeren in digitalisering en IT helpt in het verduurzamen van je business. Door gebruik te maken van business applicatie software in de cloud, ben je verzekerd van moderne technologie. Het voordeel hiervan is dat je overal én altijd kan werken. Dat doe je ook nog eens op een zeer veilige manier. Daarnaast zorgt Cloud ervoor dat je geen eigen hardware zoals servers en server ruimtes in de lucht hoeft te houden.

Verder levert het doelmatig inzetten van CRM meer inzicht in je klant. Zo kun je door CRM en Artificial Intelligence bijvoorbeeld beter inspelen op het koopproces van je klant. Het is bekend dat organisaties die gebruikmaken van CRM systemen betere verkoopprestaties hebben en hogere klanttevredenheid kennen. Dat komt ook doordat organisaties die gebruikmaken van CRM systemen ook meer klantgericht gaan werken en denken.

Daarmee wordt de relatie met je klanten duurzamer!

Xperity duurzaam bedrijf

De technologie en duurzaamheid

Er zijn verschillende trends in de technologie van de CRM applicaties die bijdragen aan een verduurzaming van bedrijfsvoering.

Darwin heeft ons ooit geleerd dat niet de grootste en of sterkste diersoorten overleven maar de diersoorten die zich het snelst kunnen aanpassen aan veranderingen. Zo zien wij dat ook bij bedrijven en de bedrijfsvoering. De CRM applicaties van tegenwoordig zijn namelijk dusdanig ontwikkeld dat je bedrijfsprocessen nog efficiënter kan inrichten; door veel voorkomende stappen in je proces te automatiseren met apps en workflows. Deze apps en workflows kunnen vaak door bedrijven zelf ingericht worden (citizen development).

Daarnaast hebben de CRM applicaties van tegenwoordig een veelvoud aan real time stuurinformatie met dashboarding mogelijkheden. Je kan daardoor als bedrijf sneller reageren en anticiperen.

Bij duurzaamheid denk je natuurlijk ook aan het milieu. De meeste bedrijven hebben tegenwoordig geen computerservers meer op locatie, ze gebruiken de software veelal uit de “cloud”. Deze beweging zorgt volgens Microsoft voor een CO2 vermindering van 98%. Dit komt doordat de cloud aanbieders veel efficiënter omgaan met energie. Microsoft geeft aan in 2030 volledig CO2 neutraal te zijn!

Duurzaamheid op het gebied van HR

Met het inzetten van Cloud technologie is het van belang om gezamenlijk met de medewerker de kaders en doelen vast te stellen. Belangrijk hierbij is vertrouwen, maar ook het maken van de juiste afspraken om belangrijke informatie op de juiste plaats vast te leggen. Dit zorgt ervoor dat het voor iedereen op ieder moment inzichtelijk is. Met behulp van technologie worden meetings digitaal georganiseerd en is alle informatie online beschikbaar. Zo zijn we altijd op de hoogte van de laatste status. Door het inzetten van technologie is de medewerker in staat zijn werk flexibeler uit te voeren. De medewerker is flexibeler in zijn werktijden en locatie van de werkzaamheden. Er hoeft niet altijd meer naar de klant afgereisd te worden wat zorgt voor minder woon-werkverkeer en irritaties in files. Tijd wordt efficiënter benut wat bijdraagt aan meer werkgeluk. De Corona pandemie heeft ervoor gezorgd dat deze werkwijze heel normaal is geworden.

Om technologie goed toe te passen is het van belang de werkprocessen af te stemmen op de juiste beschikbare technologie. Het trainen van de medewerkers zorgt ervoor dat iedereen dezelfde technologie gebruikt en op de juiste manier toepast.

Microft's pathway to 2030

Xperity helpt bedrijven duurzamer ondernemen

Feitelijk zien bedrijven die investeren in de diensten die wij leveren zien dat hun bedrijfsvoering een sterk duurzaam karakter krijgt.

Z

Bedrijven gaan volledig digitaal werken rondom commerciële processen, dus niet meer de offertes en contracten uitprinten en tekenen! Maar ook de facturatie is volledig digitaal.

Z

Doordat er wordt geïnvesteerd in moderne IT en doordat er wordt gewerkt met een Cloud infrastructuur, kunnen onze klanten overal, altijd en op een veilige manier werken. Dit zorgt er tevens voor dat mensen niet meer naar kantoor hoeven te komen. Daardoor dragen we bij aan minder verkeer.

Z

Doordat klanten investeren in CRM systemen en daarbij klantgericht denken en werken is de ervaring dat die klanten duurzamer en succesvoller zijn (bijv. betere verkoopprestaties, betere support leveren, en hogere klanttevredenheid)

Wil je weten hoe je als bedrijf ook kunt profiteren van de voordelen van Microsoft Dynamics 365?
Download dan één van onze gratis whitepapers.