Een toekomstvast en geïntegreerd klantenplatform voor de maakindustrie
Met Microsoft Dynamics 365 verschuift je focus van product naar klant en kun je afnemers nog beter van dienst zijn
Een wirwar van systemen en applicaties
De maakindustrie heeft te maken met complexe processen die vaak zijn ondergebracht in verschillende applicaties of zelfs nog in Excel. Bovendien zijn systemen niet geïntegreerd met als gevolg een gebrek aan inzichten. Door die versnippering is het hele IT-landschap lastig te beheren: updates moeten handmatig worden doorgevoerd, veel systemen zijn flink verouderd en worden niet meer doorontwikkeld. Hierdoor lopen veel maakbedrijven tegen de grenzen van hun IT-systemen aan.
Geen inzicht in de (potentiële) klant
De maakindustrie investeert voornamelijk in machineparken en minder in systemen die zicht op de klant en pijplijn bieden. Terwijl klanten de fabriek draaiende houden. Omdat klantgegevens zich in diverse systemen bevinden en standaardisatie mist, kost bijvoorbeeld het opstellen van een offerte veel tijd en sluipen er al snel fouten in het proces. Daarnaast onderscheid je je als maakbedrijf door een uitstekende klantenservice. Maar wanneer systemen niet zijn ingericht op nieuwe servicemodellen en uitvoer van servicecontracten, lukt het meestal niet om te voldoen aan SLA’s en de verwachtingen van de klant.
De voordelen van Microsoft Dynamics 365 voor de maakindustrie
Met Dynamics 365 haal je een schaalbare oplossing in huis, die gemakkelijk integreert met andere systemen en applicaties. Met als doel: het creëren van één waarheid, met één IT-platform. Jouw bedrijfsprocessen passen naadloos in Dynamics 365 en de oplossing biedt je de mogelijkheid om ook andere interne processen te automatiseren, denk aan het controleren en autoriseren van offertes. Andere voordelen van Dynamics 365 voor maakbedrijven:
Volledige procescontrole en 360 gradenklantbeeld
Je werkt binnen één platform. Dat geeft je controle over verkoop- en serviceprocessen en zorgt ervoor dat je een 360 gradenklantbeeld opbouwt.
Inzicht in nieuwe verdienmodellen
Met een beter beeld van je klant, kun je nieuwe verdienmodellen ontwikkelen. Bied aanvullende diensten als pay-per-use of verhuur, waarmee je een betere service levert én je omzet verhoogt.
Krachtige klantenservice mogelijkheden
Til je klantenservice naar een hoger niveau door in te spelen op inzichten vanuit garantie- of reparatieverzoeken, servicecalls en veelgestelde vragen.
Real-time stuurinformatie
Zet eenvoudig dashboards op. Door gegevens te combineren, ontstaat waardevolle stuurinformatie die visueel en realtime wordt weergegeven. Hierdoor krijg je bijvoorbeeld meer inzicht in het offerteproces door slimme forecasting, maar kun je je ook sneller aanpassen aan veranderende klantbehoeften.
Bedrijfsgegevens zijn AVG conform beveiligd
Jouw data is goed beveiligd: jaarlijks investeert Microsoft miljarden in de fysieke en digitale beveiliging van hun cloudplatform. Bovendien worden updates automatisch doorgevoerd, wat je een hoop tijd scheelt.
Office 365 integratie met Dynamics 365
Office 365-tools zoals Outlook, Teams en SharePoint zijn naadloos geïntegreerd in Dynamics 365 en je betaalt alleen voor wat je daadwerkelijk gebruikt van het platform.
Benieuwd naar wat Dynamics 365 voor jouw maakbedrijf kan betekenen?
Lees hoe andere klanten de oplossing ervaren of vraag vrijblijvend een demo aan, zodat we je meer kunnen vertellen over alle functionaliteiten van Dynamics 365 die interessant zijn voor de maakindustrie.
Meer weten?
Interesse in een vrijblijvende demonstratie van Dynamics 365 of gewoon een vraag? Neem vrijblijvend contact met ons op via onderstaand button of telefoonnummer. We laten ons graag uitdagen!
Meer weten over Microsoft Dynamics 365?
“At Nikon, we have very short lines. We solve problems quickly. That is how we like to work, and we found that is also how Xperity works. We have our own team within Xperity who knows the ins and outs of our system. It does not matter how I pass on a question, comment, or issue, it’s always handled quickly and adequately. For us, a good partner and understanding is what makes or breaks a project.”
Meer over de Maakindustrie
Xperity helps Nikon Instruments Europe to optimize its Business processes
Xperity helps Nikon Instruments Europe to optimize its Business processes“For us, a good partner and understanding is what makes or breaks a project.” Nikon Instruments, a division of Nikon Healthcare, leads the way in microscope-based technology for biosciences. The...
Een CRM-systeem voor wereldwijd gebruik: VDL ETG kiest voor Microsoft Dynamics 365
Klantverhaal Een CRM-systeem voor wereldwijd gebruik: VDL ETG kiest voor Microsoft Dynamics 365 “Onze ervaring was zeer positief met Xperity. De aangewezen consultant is echt doorslaggevend geweest om het tot een succes te maken. Als hij niet de flexibiliteit zou...