0850 520 720 info@xperity.nl

Klantverhaal

Inzicht in de bedrijfsresultaten en procesoptimalisatie voor Intures

Details

“We zijn heel blij dat we voor Practice Management 365, in combinatie met de software van Microsoft Dynamics 365, gekozen hebben. Het systeem geeft ons heel veel inzicht, voornamelijk op het gebied van de voortgang. We kunnen eenvoudig bijhouden hoeveel offertes er nog openstaan en hoeveel uren we hebben gemaakt. Daarvoor hebben we verschillende dashboards die ons realtime laten zien hoe ons bedrijf ervoor staat. Daar kunnen we dan weer op sturen binnen de organisatie.”

Door de blijvende bedrijfsgroei in 2006 merkte Intures dat hun zelf ontwikkelde database, op basis van MS Acces, niet langer meer voldeed aan hun wensen en behoefte. Op dat moment bevatte de database o.a. informatie over klanten, projecten en een stuk over de financiën van Intures. De groei van Intures was niet langer meer “handmatig” bij te houden. En daarnaast wilden ze meer functionaliteiten in hun systeem hebben dan waarover zij op dat moment beschikte.

Zo kwamen zij uit bij PSO, de voorganger van Practice Management 365. De eenvoud van de software, samen met de overzichtelijkheid was voor hen doorslaggevend om voor het pakket te kiezen.

Na een poos volgde er een opvolger van PSO: Practice Management 365. De opvolger bestaat uit dezelfde hoofdfunctionaliteiten voor de financiële processen, maar kent extra functionaliteiten die beslaan op andere bedrijfsprocessen. Een belangrijk verschil is dat de data zich in de Cloud bevindt en niet langer meer ‘on-premise’ zoals bij PSO.

Inzicht in bedrijfsresultaten Intures

“Er ging een wereld voor ons open. We konden boekhouden, een goede administratie op onze projecten naleven en ook inzicht krijgen in onze urenadministratie. Het was voor ons de juiste zet om verder te kunnen groeien.”

Ronald Schavemaker

Technisch Directeur, Intures

Een sparringspartner is de key voor succes

Een goede business partner is van groot belang voor het succes van de implementatie meent Intures. Zij zijn van mening dat software niet direct een goede fit is voor een bedrijf, maar dat de software moet gaan aansluiten op de bedrijfsprocessen. Het hebben van een goede implementatiepartner maakt een wereld van verschil.

“Voor een goede implementatie van Practice Management 365 is het niet alleen nodig dat een consultant beschikt over financiële kennis, maar ook over hoe de verschillende processen binnen bedrijven verlopen. Dat vonden we goed terug in Xperity. Ook omdat wij goed kijken naar de mogelijkheden die de software biedt en hoe dit geoptimaliseerd kan worden zodat het aansluit op onze bedrijfsprocessen. Dit heeft voor flinke efficiency gezorgd.”

Korte lijnen voor een fijne samenwerking

Intures hecht veel waarde aan de relatie tussen hen en hun partner. Zij handelen het liefst op basis van vertrouwen en hechten veel waarde aan een ‘sparringspartner’ die met hen mee denkt. De lijnen zijn kort en zij hebben een vast aanspreekpunt binnen Xperity voor al hun vragen.

“Het is heel fijn om korte lijnen te hebben. Zo heb ik vaste contactpersonen waar ik mijn vraagstukken neerleg. We spreken met elkaar af hoeveel werk de vraagstukken in beslag gaan nemen. Alles wordt binnen de afgesproken tijd opgeleverd en de communicatie verloopt erg fijn. Ik heb een sterke voorkeur voor samenwerken op basis van vertrouwen.”

De noodzaak van moderne software

Het is geen geheim dat veel bedrijven het lastig vinden om hun bedrijfsprocessen te optimaliseren met innovatieve software. Volgens Ronald is dit een gemiste kans: “het verbaast me nog altijd dat veel MKB bedrijven niet genoeg investeren in software, juist omdat er zoveel winsten op te behalen zijn voor de gehele organisatie. Ze zouden veel efficiënter kunnen werken door hier wel in te investeren. Innovatie betekend niet alleen maar dat bepaalde processen geautomatiseerd worden, het kan heel veel processen optimaliseren en slimmer inregelen. Innovatie biedt ook heel veel inzichten. Als bedrijven zien hoe wij werken met Dynamics 365 en Practice Management 365, dan zijn zij vaak overdondert van alle functionaliteiten en hoe wij die inzetten binnen onze organisatie.”

Meer klantverhalen